Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu är knappremissen skickad..

Skrivet av Gabrielle med Victoria 26/1-04
vi fick Lanzo istället för Losec och en radda prover som ska tas i nästa vecka.

Är lite orolig för tjejen växer inte riktigt som hon ska, vikten är okej men hon står i stort sett still på längden.

Dessutom har hon bromsat rätt rejält i sin utveckling från att ha varit vad som beskrevs som patologiskt tidig. De säger att jag inte ska oroa mig men vem kan låta bli?

Kram på er alla.
Svar på tråden: Nu är knappremissen skickad..

då kan det gå fort

Skrivet av  cajza m lillstumpan
När vår remiss väl skickades tog det bara två veckor sedan var det operationsdag. Lillstumpan hade aldrig peg utan fick knapp direkt.
 

hej

Skrivet av  sebbes mamma
nej hur kan man låta bli att oroa sig över vikt o längd när man hela tiden väger o mäter sitt barn =)
men om läkarna säger att ni kan slappna av så försök o göra det, oroa sig gör man så mycket ändå.....

hur går det annars för er? kryper viktoria än? visst hade ni kontinuerligt, har ni det fortfarande?

håller tumamrna för att knappen kommer snart nu da =)
 

Näe..

Skrivet av  Gabrielle med Victoria 26/1-04
inget kryp än. Hon sitter bra utan stöd och gungar en hel del. Ibland blir det lite rumphasande. Fast jag tror inte att hon kommer att krypa överhuvudtaget eftersom hon HATAR att ligga på mage och det är ju liksom utgångsläget för kryp :)

Victoria har varit väldigt tidig ända tills i somras när hon blev så dålig, numera är hon väl normal/sen. Fast doktorn är inte orolig än, han sa att kontinuerlig matning många gånger för med sig att motoriska utvecklingen saktar ner. Logiskt kanske för det är ju inget naturligt sätt för kroppen att förse sig efter livmodertiden.

Men jag har fått upp tempot så att hon kan vara bortkopplad 6-8 timmar per dygn och denna vecka ska vi försöka pressa lite till.

Och hur är det med Sebbe? Och med dig? Tänker på er båda ska du veta. Vet inte hur mycket du ska vara i Stockholm på HS (för ni är väl ingen Stockholmsfamilj va?) om du behöver hjälp med något eller vill ha sällskap så hör bara av dig. Bor inte så farligt långt därifrån och är på sjukhuset någon gång ibland iaf.

Många många kramar till er båda!
 

Bra!

Skrivet av  Katarina med Maja
hoppas att ni snart får veta när ni får komma in!
Hoppas att det bara är ett tillfälligt stopp i utveckling och längd, hon kanske laddar inför operationen :)
Jag oroar mig alltid, också.. men säger de att du inte behöver oroa dej, sug åt dej det och våga tro att det kan vara rätt!
KRAM!
 

Artiklar från Familjeliv