Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ang pumpar.

Skrivet av Ann m Frida 021021, Noonan syndrom
Vi skulle vilja ha en pump som kunde stängas av vid 06.00 på morgonen utan att vi behövde gå upp. Antingen att den har en timerfunktion som stänger av den 06 eller att man doserar så att maten tar slut 06 och att den då INTE börjar larma, att man alltså kan ta bort larmfunktionen. Ett annat alternativ är att man ställer in den så att efter 7 timmar så ska den ändra hastighet till typ 2 ml/timmen. Är det någon som kan tipsa om hur jag ska lyckas med detta? Vår Nutriciapump går det INTE att göra detta på.

Ann
Svar på tråden: Ang pumpar.

Timer i uttaget

Skrivet av  Tina med Rebecca
Vi har ingen pump själva, men jag tänker att du kanske kan sätta en timer i eluttaget där den är kopplad? Tål pumpen att stannas av "strömavbrott"?
 

Går inte

Skrivet av  Ann m Frida 021021, Noonan syndrom
för då sätter batteriet igång och det laddas fullt varje gång man ansluter pumpen. Jag tänkte att man kanske kunde plockat ur batterierna men där finns en plombering som det står ajabaja på. *ler* Så det vågar jag inte.

Annars var det ju en god tanke!

Ann
 

Halloj!

Skrivet av  Katarina med Maja
Ja, tänk om pumpen haft en sådan funktion... perfekt.
Du, jag har bara et tips, men det kanske du har kollat?
Har du ringt till tillverkaren/tillverkarna? Nutricia? Visst finns det ettt märke som heter Baxter också? Min hette Kangaroo.
Jag vet inte men de kanske har en lösning?
HOPPAS :)
Kram!














 

Hej!

Skrivet av  Ann m Frida 021021, Noonan syndrom
Ja, jag har ringt Nutricia och de säger att "det finns ingen efterfrågan på såna funktioner, alla vill att de ska vara så enkla som möjligt" varpå jag svarade att det ju låter som en urusel ursäkt i mina öron. Det finns ju ingen som tvingar någon att använda funktioner bara för att de finns???

Ska kolla de andra tillverkarna. Frågan är bara om mitt landsting köper in andra än Nutricias? Hmmm....

Kram
Ann
 

mm det vore jättebra ju

Skrivet av  sebbes mamma
mm det där har jag oxå funderat på ...konstigt egentlgien att det inte finns timer i dem! det är något som vi alla kanske skulle ta upp med våra hjälmedelscentraler eller vilka som nu håller i det, ju mer efterfrågan....
 

Jag tröttnade på..

Skrivet av  Gabrielle med Victoria 26/1-04
hjälpmedelscentralen. Svårt att få tag på rätt person osv.

Jag förklarade problemet för dem och då sa de att jag skulle lämna in pumpen till dem så att de fick kolla. Svarade att dels har dottern kontinuerligt och dels har jag ingen bil själv så det skulle bli knepigt.

Tog då kontakt med tillverkaren och har nu jättebra hjälp av dem. (förutom att pumpen ändå inte funkar)

Ska ta upp timer funktion med dem för det hade sannerligen varit bra om det funnits.
 

Ja absolut

Skrivet av  Ann m Frida 021021, Noonan syndrom
särskilt som Nutricia sa att det inte fanns någon efterfrågan på såna funktioner. Man undrar ju vem de har frågat????

Ann
 

Artiklar från Familjeliv