Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

till: Gabrielle med Victoria övriga med förstås

Skrivet av sebbes mamma
tänkte på din fråga till E längre ner... om ärret!
vi umgås med en familj med ett före detta knappbarn, han fick sin knapp när han var 6 månader och han hade den nästan ett år...
ärret på hans mage ser ut som ett föedelsemärke ungefär, är nästan helt slätt med huden, sticker upp kanske en halv mm, men är lite grått istället för brunt... det är ca 5*5 mm och syns knappt alls på hans mage o han är nu 4 år, kan tänka mig att ju större kroppen blir desto otydligare blir det lilla ärret *ler*
Svar på tråden: till: Gabrielle med Victoria övriga med förstås

Tack!

Skrivet av  Gabrielle med Victoria 26/1-04
Det känns rätt knäppt att fundera över en sån sak som ärret. Men jag kan inte låta bli. Vet ju hur jobbigt det är att vara tjej, speciellt ung tjej, med kroppsideal och fixeringar.

Det bär mig emot att ge henne något konkret att må dåligt över. Tänk om hon står där sen och inte vill byta om inför gympan eller skäms inför sin pojkvän (om sisådär 25 år..) för en konstig grop i magen.

Som tillkom av en anledning hon inte ens kommer ihåg.

På norska knappsidan såg ärret på pojken där hemskt ut.

På Sachs har de tydligen kontakt med ett av de första knappbarnen. Hon är ca 15 nu, ska prata med nut.ssk och höra efter hur det gått för den tjejen.

Kram!
 

På norska sidan står iofs

Skrivet av  Ann m Frida 021021 (& Fanny -99)
att om ärret inte är snyggt så kan man alltid snygga till det med plastikkirurgi i senare skede. Jag tror dessutom faktiskt att det är aå att om man nu har haft ärret där alltid så tänker man inte ens på det längre själv. Det finns där precis som naveln gör.

Ann