Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

WOW

Skrivet av sebbes mamma
wow säger jag bara, sebbe är nu opererad, har sin pappas ena njure i sin mage sedan i onsdags! operationen tog nästan 7 timmar, allt ser bra ut o bägge två är pigga o glada!

sebbe är en helt ny unge! igår drack han 200 ml välling under dagen samt 100 ml vatten... han hade oxå dropp, idag har han ätit sammanlagt 630 ml!!! blandat vatten, saft o välling... han har även tuggat i sig ett par skedar smör, lite kräm o ett chips! så droppet behövs inte längre...
illamåendes försvann när nya njuren kom i kroppen o när illamåendet försvann så blev det ROLIGT att äta o dricka, har inte behövt använda knappen alls, förutom till medicinerna =)))

nyfikna på sebbes operation o vårat liv kring det så kan ni läsa expresesn imorrn =))

visst, operationen är över o det är så skönt, men än har vi några riskveckor framför oss så håll gärna en tumme då o då =))
Svar på tråden: WOW

ÅÅhhh vad glad jag blir!

Skrivet av  bossemor
Vad härligt att allt gick bra!
Vad underbart att Sebbe äter och verkar må bra av pappas njure!
Jag har tänkt på er och håller alla tummar jag har för ett snabbt tillfrisknande och fortsatt välmående!
Många kramar/ Erica och Bo-trollet
 

vad kul

Skrivet av  Helene med Alexander 27/9-03
att det vrkar ha gått bra och att han äter
Håll oss gärna uppdaterade hur det går den närmsta tiden
stora kramar
helene
 

Åhhh vad härligt

Skrivet av  Carina med Filip
att allt gått så bra! Vad glad jag blir av att läsa det!
Underbart att han dricker och äter och att illamåendet verkar ha försvunnit!
Klart att vi håller tummarna för att allt fortsätter fint!
Kramar till er alla!
(blev många utropstecken men det är så fanstiskt och jag blir så glad!*ler*)
 

Håller verkligen alla tummar!!

Skrivet av  Ann m Frida 021021 (& Fanny -99)
Vilken ny start va? Låter helt underbart!

Kramar
Ann
 

Underbart!!

Skrivet av  Gabrielle med Victoria 26/1-04
Fantastiskt!!

Är så väldigt glad för er skull. Först och främst, vilken lättnad att op gick bra. Att både far och son mår bra. Son uppenbarligen mer än bra. Jag kan inte föreställa mig vilken pärs ni gått igenom men lita på att jag gläds med er nu när den är över.

Att du dessutom blivit mamma till ett matvrak (iaf i detta sällskap) vilken seger.

Ska med spänning läsa Expressen. I vår familj är organdonation något självklart. Att så förhållandevis få anmält sig till registret kanske beror på att folk är rädda för att tänka tanken på att livet en dag tar slut. Tror att berättelser från verkliga livet spelar en stor roll för att man ska våga närma sig ämnet.

Håller tummarna för att allt fortsätter i samma goda riktning med Sebbe!!

Kramar till er allesammans.