Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

liten grötportion idag

Skrivet av cajza m lillstumpan
Än så länge håller min lilla, lilla teori. Nåja åtminstone en gång. Lillstumpan har ätit en miniportion med gröt idag, nästan utan besvär. Hon harklade och klökte lite när det var för mycket på skeden men annars funkade det. Det blev säkert två matskedar sammanlagt.

Min teori går ut på att hon som var en stor grötälskare kanske kan bli det igen om vi börjar med de små, små portionerna.
Svar på tråden: liten grötportion idag

Härligt!

Skrivet av  Carina med Filip
Ni är säkert på rätt spår igen, kämpa på!
 

Härligt!!!

Skrivet av  Ann m Frida 021021 (& Fanny -99)
Jag vet hur det känns, önskar verkligen att ni har en ny trend på gång och att hon inser att det är mums att äta själv!!!

Ann
 

håller tumamrna

Skrivet av  sebbes mamma
låter som en bra teori! hoppas det fortsätter fungera så bra! kram
 

Personligen förstår jag inte..

Skrivet av  Gabrielle med Victoria 26/1-04
det där med gröt. Men det är faktiskt en av de få saker Victoria tar i munnen utan att kräkas. Hon kan ju få för sig att kräkas bara för att hon inte gillar smaken :)

Hur går det annars? Har ni blivit fler ännu?

Kramar!

Ps. Måste be om att få receptet på den goda soppan ni gjorde sist. Jag lyckades inget vidare så jag måste ha glömt något..
 

inte ännu

Skrivet av  cajza m lillstumpan
det dröjer förhoppningsvis sex veckor till. Senaste UL visade att beräknad vikt den 22/11 var 2100, bara två hg från Alice slutvikt, så tillväxten är det nog inget fel på iallafall.
Ska leta rätt på soppreceptet.
 

Det var..

Skrivet av  Gabrielle med Victoria 26/1-04
goda nyheter! Då har du en medelsvensson på tre och ett halvt på gång va? Har för mig att de räknade tillväxt+ och - utifrån 3600g.

Spännande, spännande! Mår du bra,börjar det bli stånkigt?

Kramar till hela familjen!
 

Artiklar från Familjeliv