Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Refluxopererad?

Skrivet av Linda
Hej alla ni som har barn som är refluxopererade och även har knapp. Är lite nyfiken på hur ni har det. Min son blev refluxop. och fick peg när han var sju veckor. Han kan ej kräkas men läkarna säger att han förmodligen kommer att kunna göra detta någon gång. Hur har det varit för er? Han är 1 ½ år så det har ju gått ett tag men han ulkar en hel del. Jätte tacksam för svar!!!
Svar på tråden: Refluxopererad?

Hej!

Skrivet av  Katarina med Maja
Jag har tyvärr inga svar på dina frågor :(
Hoppas att någon annan vet..
Är det för att åtstramningen minskar med tiden, som att de tror att han kommer att kunna kräkas ?
KRAM!
 

Hej Linda

Skrivet av  Thea
Jag hade hoppats att du skulle få några svar för jag är också nyfiken!

Det är ett drygt år sedan E fick peg och gjorde refluxop. Han har inte kräkts sedan dess trots att han ulkar kraftigt ibland. Ibland tror jag mig ha hört en liten rap men jag är inte helt säker.

Det händer att han får upp något men jag tror att det är slem, saliv, mat och vatten som kommer från svalget snarare än magen. Men kanske att det ändå kommer upp någonting från magen (mycket lättflytande)... Svårt att veta...

För en tid sedan grät E alldeles förtvivlat och hjärtskärande en kväll. Det var uppenbart att han hade ont någonstans. Till slut öppnade vi knappen och vi kunde med lätthet dra ut 80 ml luft. Då sjönk han ihop och somnade omedelbart. Det gav mig en tankeställare om hur det egentligen kommer att funka den dagen vi känner att vi är mogna att ta bort knappen.