Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Rapport från oss!

Skrivet av Thea
Hej allesammans!

Jag tillhör skaran som läser från jobbet så det blir inte så mycket skrivet även om jag läser alla era inlägg.

På matfronten går det långsamt framåt. Vi har inte sondat sedan tidigt i somras och det känns helt underbart! Han blir glad när vi dukar fram maten och gapar stort när det serveras något smarrigt. Han tar skeden själv ibland men det är bekvämast om någon matar. Om maten inte är fullt så smarrig så krävs det lite trugande och spektakel för att det ska gå ner. Vi litar inte fullt på att han kan reglera själv hur mycket mat han behöver äta, men gradvis så släpper vi kontrollen där också.

Fortfarande är det bara puréer eller mat med små, mjuka bitar som fungerar. Han tuggar inte utan sväljer allt helt och sätter lätt i halsen om det är för stora bitar. Han vägrar all mat som inte kommer på sked och all dryck förutom vatten.

Han sitter med när vi äter middag och han får en egen portion av vår mat som han får leka med. Ofta tillsammans med ett kex eller en pepparkaka. Pepparkakor är väldigt intressanta och han stoppar faktiskt in dem mellan läpparna och suger lite, så det är nog inte omöjligt att pepparkaka blir den första fasta maten han äter.

Framöver blir det om möjligt ännu mindre läst och skrivet här för min del. Vi väntar ett litet syskon i januari och jag slutar snart jobba. Den här gången har vi kryssat i frisk-rutan på bebisbeställningen, men vi får väl se vilken hänsyn som tas till det. Vi har gjort ett antal extra ultraljud som alla varit normala, så vi vet i alla fall ett antal defekter som den här bebben _inte_ har.

En stor kämpa-på kram till er alla!
Svar på tråden: Rapport från oss!

Grattis till allt,

Skrivet av  Ann m Frida (och Fanny)
både till ätandet och bebben i magen! Du får kika in när du får en stund över och rapportera. Nu vet jag så många som ska ha barn i januari eller som fått nu i dec så jag blir SÅÅÅÅÅÅÅÅ sugen själv!!!! Men jag hade nog ändå inte orkat fler.

Kram
Ann
 

Grattis från oss med

Skrivet av  Anna och Maja
Va roligt att han äter!! Det där med pepparkakor har Maja också nappat på, hon suger och fixar lite med dem.
Kul med ett syskon. Maja ska också få ett syskon i slutet på februari. Vi har också gjort ett antal extra kontroller denna gång och vi vet att den inte har Majas kombination av missbildningar alla fall.

Lycka till och berätta vidare hur det går! Kram
 

Härligt att höra

Skrivet av  Carina med Filip
att det går så bra för er på matfronten!
Åh, vad spännande med en liten bebis i januari, Grattis!
Filip blir 4 i januari, stora killen.

Ha det så gott!
 

grattis!!!

Skrivet av  Helene med Alexander 27/9-03
till lillsyskonet. Lycka till på matfronten
Kram
 

Tack alla

Skrivet av  Thea
för era grattis! Jag rapporterar framöver hur det går.
 

*ler*

Skrivet av  sebbes mamma
ett sent grattis från mi o sebbe med =) kram
 

hänger på Sebbes mamma...

Skrivet av  bossemor
och såger GRATTIS !!!!!
Kram / Erica och Bosse Bus
 

Vi också ..GRATTIS!!!

Skrivet av  Katarina n
KRAMAR!
 

Hmm fel sign..

Skrivet av  Katarina med Maja
hann inte skriva klart..
 

Artiklar från Familjeliv