Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Äntligen ett steg framåt

Skrivet av Tina med Rebecca
Hej!

Nu var det ett tag sedan jag var inne och tittade här.
Om ni minns så var vi inlagda ett tag för att gradvis prova om Rebecca tål mjölk. Det gick alldeles utmärkt och nu får hon Frebini original sondnäring istället för Profylac, som hon inte växte på.

Efter bara en vecka fick Rebecca (hela familjen) maginfluensa och hon byggde på med urinvägsinfektion (farligt för hennes njurar eftersom hon har urinvägsreflux) så vi blev isolerade en vecka på BUS infektionsavdelning. Hu att bo där! Alla som kom in tog på sig gula skyddsrockar och gummihandskar och vi fick inte ens gå ut i korridoren.

När de hittat rätt antibiotika blev Rebecca raskt bättre igen och svältfödd som hon blivit under tiden med dropp och vätskeersättning började hon för första gången visa tecken på hunger! Nu gapar hon och smackar när vi andra äter och tillåter mig att trixa in puréskeden flera gånger varje mål. Även om hon kniper en hel del fortfarande så kan jag ofta få i henne mer än en tesked puré!

Utöver detta har hon heller inte kräkts på en hel vecka nu - inte en enda gång! Jag är salig!

Glada julhälsningar
Svar på tråden: Äntligen ett steg framåt

Härligt!!

Skrivet av  Katarina med Maja
Vilken julklapp!
KRAMAR!!
 

Artiklar från Familjeliv