Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Snart nytt år!

Skrivet av Anna och Maja
Hej allihopa!
Hoppas ni har haft en trevlig jul och att nyåret blir bra.
Jag känner mig lite deppig just nu, inte för att vår familj är direkt drabbad men man kan ju ändå känna med alla barn, familjer och människor som har drabbats utav katastrofen nere i Asien. Det är helt förskräckligt!

Med Maja är det annars bra. Hon äter ingenting direkt just nu i munnen. Men vi har bytt ut ett utav hennes vanliga "Enfamil-mål" till ett pure´ mål i knappen. Hennes mage har ju varit så trög (som ni säkert också upplever) och nu har det blivit jättebra. Nu slipper vi Lactulos och katrinplommon och allt var det var. Dessutom har vi fått sänka hennes Calogenmängd eftersom hon hade gått upp för mycket i vikt (!) Det trodde man ju inte. Vi tycker ju inte att hon är ngn "tjockis" direkt. Väger 11.3 kg och är 80 cm lång. Ja, ja, det är väl bra att hon inte får i sig för mycket "dåligt" fett.
Annars växer magen här, känner mig sprickfärdig. Den nya bebisen ska ju inte ut förens i slutet på februari så den lär ju växa mer...

Kram på Er!
Svar på tråden: Snart nytt år!

Vad bra!!...

Skrivet av  bossemor
att både din och Majas mage har växt ;)!
Bosse och Maja är nästan likstora, Bo är 80cm och väger just nu 10.9 kg(han har gått ner 9 hg :( ). Vad ger ni för pure till Maja i knappen?
Gott Nytt År till er med och lycka till med bebbisen!!
kram/ Erica och Bosse Bus!
 

Hej..

Skrivet av  Anna och Maja
..familjen Bosse Bus.
Vi ger Maja såna 5-månaders burkar. Det blir lite svettigt att få i allt i magen om man inte späder med vatten. Efter det så får hon 100 ml av sin vanliga blandning (Enfamil och Calogen), brukar ha i en skvätt av det också så det blir ca 50-60 ml att ge efter.
Det funkar jättebra för oss. Man känner sig nästan lite mallig när man får gå och köpa barnmatsburkar i affären :-)

Kram anna och maja
 

Hej igen!

Skrivet av  bossemor
Vilka stora mängder ni kan ge! *avis* Bosse får 130 ml åt gången och det går in på 80 minuter! (5 omgångar per dag) Och ändå kräks han!
Kan Maja äta något med munnen? Och hur sjutton får ni in purén i slangen ;)?! Våld och vilja?
 

Maja kräks..

Skrivet av  Anna och Maja
också lätt fast det har blivit mycket bättre nu. Hon får ju mängder med Losec.
Vi brukar mata henne på 1 timme per gång ungefär förutom på natten då hon får lite större mängd under längre tid.
Maja vill just nu inte äta alls! Dricka vatten går bra men det är väl det. Hon smakar gärna på lakrits och ostbågar och sånt men bara lite med tungan, inte så hon sväljer.
Just nu är det så hemskt mycket vilja i damen så man vet inte riktigt vad som är vad. Ibland känns det bara som om man vill "svälta" henne under några timmar för att se om hon blir hungrig. Vet inte om hon har så mycket hunderkänslor???
Hur äter Bosse?

Puren går bra att få in om man först värmer den ganska varm, håller i vatten el. välling och rör om. Det blir ganska kladdigt, men det är det värt.

Hej Svejs
 

Kramar tillbaka!

Skrivet av  Katarina med bullmumsande Maja
Ja, man blir allmänt deppig!
Nu har jag dragit ned på min "bevakning" av dramat, försökert tänka på annat..

Härligt att hon ökar så bra i vikt!
KLAPPA MAGEN!!
(Det var bara positivt att få ett barn efter min Maja, hon har lärt sig så mycket av lillebror, och jag har släppt lite fokus från henne, och iom detta har allt säkert gått bättre!!)
KRAMAR!!
 

Artiklar från Familjeliv