Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Behöver lite råd.

Skrivet av Ann m Frida 021021 (& Fanny -99)
Nu har Frida ätit bra i några dagar igen och jag undrar hur jag ska göra med sondandet då. Imorse tex åt hon nästan en hel portion gröt (1 dl lite drygt) och sen visste jag ju inte egentligen hur mkt välling jag skulle ge ovanpå det. Hon dricker ju inget alls så vätska måste hon ju ha i vilket fall. Nu gav jag 200 välling plus 15 ml vispgrädde ovanpå gröten och det gick ju bra. Hur hade ni andra gjort? Ska man dra ner på vällingen och försöka ge mat oftare???

Ann
Svar på tråden: Behöver lite råd.

när lillstumpan

Skrivet av  cajza m lillstumpan
åt gröt och fruktpuréer m.m då räknade vi på kaloriintag och plussade på efter det. Så att hon stod på samma mängd kalorier. Men hon var ju så mycket mindre då än vad Frida är nu så det fungerar kanske inte. Annars hade jag nog gått på mängden mat i magen.
 

Ja det får man nog göra...

Skrivet av  Ann m Frida 021021 (& Fanny -99)
Fast det är så svårt. När Fanny var liten så visste man på ett ungefär hur mycket som fick plats *fniss* men det har man ju ingen aning om med Frida.

Precis nyss klämde hon en hel MannaFrutti plus en halv Djungelyoughurt i ett svep!!!!!!

Kram
Ann
 

Hej Ann

Skrivet av  Anna och Maja
Förstår att det känns svårt med balansgången mellan sondandet och ätandet. Tycker du att det verkar som om hon känner ngn hunger? I såna fall kankse du ska försöka ge henne smakportioner oftare?? Men vad vet jag, du vet nog bäst ändå.
Det måste ju vara såå kul att hon äter! Jag kan inte ens tänka mig in i den situationen med Maja. Hon öppnar munnen till första skeden, sen blir det världens grimas och sen spottar hon ut. Hon verkar inte tycka ngt är gott. Möjligtvis lakrits, ostbågar och andra lite "skumma" saker. Yougurt och sånt ratar hon direkt. *Suck*

Hoppas att Frida fortsätter äta massor!
Kram från oss


 

Härligt Frida!

Skrivet av  Katarina med bullmumsande Maja
Ja.. jag dragit ned på maten i knappen, när Maja ätit bra. Det kan ju bli trist om hon kräks, för att man sondar in för mycket.. det har jag tyvärr gjort några gånger, snacka om att man mår pyton då :( (ja jag alltså, ja och hon med, för det blir en knäpp koppling när jag äter .. så mår jag illa efteråt..)
Så jag hade låtit henne "hållas" lite, prova och se hur Frida klarar sig på "egen maskin".
Går det lite utför kan man antingen vara lite kall eller köra säkra vägen och sonda in!
Åh vad härligt Ann!
Ni är väl värda all "framgång"!!
KRAMAR!!
 

Artiklar från Familjeliv