Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur många IVF försök har ni gjort för att lyckats (för dem som har det)??

Skrivet av Jessica
Nov/Dec ska vi få göra IVF på Huddinge sjukhus och behöver lite peppning.

Vi är så lyckliga över att kommit så här långt och så fort jag tänker på det pirrar det i hela mig.
Men sen kommer oxå tanken att jag kommer bli helt förkrossad över att det inte kommer att lyckats

Ni som gjort IVF, har ni lyckats och vilket försök blev det
Svar på tråden: Hur många IVF försök har ni gjort för att lyckats (för dem som har det)??

Hej!

Skrivet av  Kicki v. 19+0
Jag och min sambo gjorde vår första IVF i maj och det lyckades på första försöket. Är ni i v 20.
Jag håller tummarna att det även lyckas för er!!
Lycka till kram kicki
 

Hej på dig...

Skrivet av  Emma v 40
Jag och min man gjorde vårt första ivf i december föra året och vi lyckades på en gång så på tisdag 4/9 ska den stora dagen inträffa om h*n behagar komma som planerat.

Hoppas att allt går bra. Håller alla tummarna för er.
 

Hoppas att Ni lyckas med en gång!

Skrivet av  Helen
För oss dröjde det till fjärde försöket men nu har vi en fin liten kille som är åtta månader gammal.

Hormonbehandling, ägguttag och ägginsättningar upplevde jag som spännande, unikt, hoppfullt och mycket positivt.

Det svåraste för mig var när blödningen kom (alltid en eller ett par dagar före gravtestet), så här nära en graviditet hade jag ju aldrig varit förr. Allt var nattsvart, jag skulle aldrig bli gravid och det var ingen idé att försöka igen men bara efter några dagar när den värsta sorgen lagt sig så var jag redo att göra ett nytt försök.

Jag har funderat mycket på varför det gick bra först på fjärde försöket och kommit fram till följande:
* jag hade det lungt på jobbet, arbetade "bara" 40 timmar/vecka i en längre period innan försöket
* eftersom jobbet lugnat ner sig fick jag tid till att koppla av, träffa familj och vänner igen samt syssla med mina intressen
* jag sjukskrev mig en vecka från det att äggen plockades ut, vilade och tog det lungt

Lycka till!
 

Vi lyckades direkt

Skrivet av  Sofie
när vi gjorde första befruktningen med ICSI på Carlanderska i Gbg! Personalen där är underbar!

Jag vet att många får göra flera försök, men det finns också många som liksom oss lyckas direkt. Men det beror nog också på vad orsaken är. I vårt fall var det min mans spermier som inte var ok.

I alla fall fäste ett av två befruktade ägg i min livmoder. Nu är jag gravid i vecka 29, och väntar på bebisen som ska komma i november.

Lycka till ni också!
 

Fjärde försöket lyckades!

Skrivet av  Vickan
Vi fick göra fyra försök, och vi fick en underbar son som nu är 4 år!! Lycka till! Hoppas det lyckas på första försöket!!
 

2 IVF

Skrivet av  
som båda lyckades på första försöken.
Så resultatet blev 2 st barn

lycka till
 

Hej!

Skrivet av  Charlotte v 35
Vi har gjort två misslyckade IVF-försök, men är nu gravid i v 35 efter att man satt in frysta ägg. Alltså tredje gången gillt! Vi har "inga förklarliga" problem till vår infertilitet, utan är oförklarligt barnlösa.
Håller tummarna för att ni ska lyckas!
 

Tredje barnet på väg

Skrivet av  Helene H
Vi har gjort två IVF-behandlingar som båda resulterade i en graviditet. Jag är nu gravid igen i 13:e veckan, denna gång med befruktade frystförvarade ägg. Behöver jag nämna att vi är jätteglada ?
 

Tredje IVF/ICSI= son!!

Skrivet av  Sanne & 1½ åringen Wille!
och lycka till som du ser ovan så skiftar det på vilket försök man lyckas, med tanke på ens egna förutsättningar.

Hoppas att det går bra för er, Lycka till!

Kram Sanne
 

2+5

Skrivet av  Sofia*
Totalt har vi gjort 7 försök IVF/ICSI. Stora flicka kom på försök 2 (på den tiden gjordes inte ICSI). Sen blev det 5 försök till, då ICSI men belöningen kom i en underbar, vacker och jättevild liten syster.( Då hade vi nästan givit upp) Lycka till!
 

Sofia!

Skrivet av  Py
7 försök! Att läsa det ger mig styrka att försöka många gåner till. Än så länge på andra försöket!
Kram Py
 

Oxå Huddinge

Skrivet av  Fialott
Vi gjorde två behandlingar, ICSI, och blev gravida med frysta embryon från den andra behandlingen. Nu sitter jag här och skriver med 6 veckor gamla Filip i knät. Lycka till!
 

Första försöket

Skrivet av  carina
Hej!
Vi lyckades med första försöket och fick tvillingar på köpet.
Håller tummarna för att det lyckas för dej oxå.
Kram