Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Björna!

Skrivet av Time bf 17/6
Tråkigt när man är så förväntansfull att få se sin lill* när man ska på UL och det blir tvärtemot, men den här bm tyckte inte att det var så mycket att se eftersom den nu är så stor och knappt får plats på skärmen.
Fattar väl jag med att hon tycker så, hon som säkert ser sånt där flera gånger om dagen...

Sen dumförklarade hon mig lite för jag sa att bebisen nog sov eftersom det var så stilla när vi såg honom på skärmen, men då svarade bm att det var för att hon hade på stillbild för att mäta! Som om jag inte fattade det =)

Jag vet inte heller varför vi ska göra ett UL till i v.40.
Då det är ännu mindre för oss att se, dessutom är det ju dags när som helst då och då vill man ju se den "live" i stället. Men vi får väl se om vi kommer så långt.

Hoppas allt är bra med dig annars!
Här är det sisådär, jag har drabbats av bäckenuppluckring och har skitsvårt att gå. Fast nu närmar det sig iaf...
I måndags var vi på BB Stockholm på visning och informationsmöte och det verkade mysigt och lugnt där. Så nu känns det lite mer verkligt och jag längtar ännu mer.
Jag har börjat boa ordentligt nu, men än är det mycket kvar att göra.
Må så gott! Kram!
Svar på tråden: Björna!

Ja..

Skrivet av  Biörna bf 7/6
..visst var det en liten besvikelse. Tur att vi inte fick såna bm till 20v.-UL när man var som mest nervös och förväntansfull. Skönt iaf att våra småkillar verkar må bra! :-)kan tala om att UL i v.40 inte har börjat bättre. Min man hade svårt att följa med den tid som vi fick och jag bad honom ringa och kolla om det gick att få byta tiden. En jättesur sköterska ringde tillbaka till mig (!) och underströk att de minsann inte ändrade tider för UL och definitivt inte när det inte var "patienten" -det var väl jag det som bad om det. Att vi är två föräldrar inblandade räknas tydligen inte på KS UL-enhet. Men det löste sig till sist iaf när jag "bad vackert".

Jag har börjat räkna ner. Känns som tiden går så fort nu. Det mesta är fixat. Igår möblerade vi t.o.m. om i sovrummet för att få bättre plats för allt och jag har tvättat alla kläder m.m. åtm. en gång. Magen är så stor att jag nästan skulle vilja bli heltidssjukskriven av den enda anledningen att den är så jobbig att baxa runt, men jag jobbar 50% nu och det är bara 1 1/2 vecka kvar innan jag blir helt ledig. Låter jobbigt att du fått så kraftig bäckenuppluckring. :-( Min har blivit bättre än den var tidigare, men jag får undvika att anstränga mig. Går minimala sträckor och bär inget som väger nåt. Mest beror det på ischiassmärtor.

Låter fint att ni ska få komma till BB Stockholm. Jag funderade på det i början, men beslöt mig för att förstföderskor på 37 år skulle vara på sjukhus. ;-)Sköt om dig! Kram.
 

Artiklar från Familjeliv