Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lugna gatan

Skrivet av Time bf 17/6
Oj, här har inte hänt mycket på ett par dagar.
Det får vi väl ta och ändra på va?! =)

Hur mår ni andra och hur långt gångna är ni?
Tiden går ju så fort så man tappar ju kollen på det mesta.

Jag har i alla fall idag precis en månad kvar till bf!
Men efter den 8 juni är lillebror gärna välkommen ut, då vi har avklarat alla födelesedagar och avslutningar hit och dit.
Jag mår väl sisådär just nu. Bäckenet är inte helt schysst och från att ha kunnat tagit promenader på åtminstone 15-20 minuter så kan jag inte ens gå runt och handla i affären längre. Bara att ta sig upp till övervåningen i trappen är ansträngande.
Så jag känner mig lite instängd här hemma.

Annars boar jag för fullt nu, jag både storstädar lite varstans där det behövs och fixar saker och kläder till lillebrors ankomst. Så mycket jag bara orkar vill säga, men viljan är det inget fel på *ler*.

Till sist måste jag bara efterlysa Jennivf! Nu har jag inte sett dig på ett tag, hur är det?! Nu är det så nära om det inte redan har hänt vill säga.

Må så gott alla vänner! Kram på er!
Svar på tråden: Lugna gatan

Väntan...

Skrivet av  Moneli +2 (bf 15/5)
Hejsan!
Här väntas det. Stor som en flodhäst och svullna händer och fötter, det är så där så det värker. Annar mår jag ganska bra.
Sitter mest hemma vill inte röra på mig själv utan väntar snällt in så maken har tid att följa med på promenaderna.
 

Oj

Skrivet av  Time bf 17/6
Ja titta, du är ju riktigt nära nu.
Hur är det går du bara och väntar hela dagarna och känner efter?
Själv kommer jag nog känna efter mest hela tiden när det närmar sig. Jag har nästan börjat redan nu =)

Lycka till och hoppas att lillbebisen snart tittar ut!
 

Tack! jo...

Skrivet av  Moneli +2 (bf 15/5)
nog känner man efter. Så fort man inte är sysselsatt med annat. Så det gäller att ha något att göra. Men det får nte vara för arbetsamt.
 

Måste bara få fråga...?

Skrivet av  Kolibrin ruvardag 5
Är det er andra ivf? och isåfall hur lång tid har det tagit för er att lyckas?

Boa på du, du ska se att tiden flyger iväg, vad mysigt du får med en liten sommarbebis.

Kram och Lycka till
 

Fråga på du bara =)

Skrivet av  Time bf 17/6
Nej, det är inte vår andra IVF.

Vi har en son som fyller 6 år i höst, men det tog oss tre år innan han på naturlig väg äntligen kom till.
När sonen var något år började vi försöka bli med barn igen, men inget hände.
Till slut, efter många undersökningar och en utredning där det inte hittades något fel, kontaktade vi Sophiahemmet i Sthlm där vi gjorde en lättstimulerad IVF (efter 3 misslyckade inseminationer). Den här gången tog det oss 3½ år att bli med barn.
Så vi lyckades på första försöket!
Och här hitter jag nu med magen i vädret =)

Jag håller tummarna för att du snart får testa positivt! Kram och lycka till!
 

Åhh

Skrivet av  Kolibrin
Först måste jag säga grattis!

Sedan hade ju helst velat höra att ni lyckats på första båda gångerna...

Jag sitter och funderar och tänker på procenten och på sannolikheten att lyckas på första försöket två gånger i rad!!!! (räknar inte vårt misslyckade frysförsök riktigt)

Man kan vrida på det hur länge som helst och till sist tänker jag ändå alltid att man kan visa precis vad man vill med dom där siffrorna! man blir ju inte klokare eller mer säker på att det ska gå vägen för det!

Boa på och hoppas allt går bra!
Kram!

 

Hej!

Skrivet av  Mascot
Ser dig aldrig på MSN ju. :) Sitter iofs inte så mkt här nu.

Här är berg- och dalbana. Började praktik idag igen. Just nu är en period då bebis trycker mycket upp mot lungorna. Lite tungt att andas ibland då. ;)
Bäckenet strejkar ganska rejält men jag kämpar med mina övningar från sjukgymnasten + använder bälte. Har fått mindre tid på praktiken och hoppas jag ska klara av det. Annars allt ok här.

Skönt för dig att det snart är dags!!! :D

KRAMIZAR!!
 

Jo nu så!

Skrivet av  Time bf 17/6
Äntligen är vi samtidigt på MSN!
Syns där! Kram kram!
 

Here I am......

Skrivet av  Jennivf -3 *Äntligen funkar datorn!*
Efter en och en halv veckas svärande åt min söndriga dator, så har jag nu kunnat logga in igen. Äntligen.

Nej, här händer inget. Så lungt, så lungt.
Bebisen har väl bestämt sig för att stanna tills jul tror jag.... ;)

Vi vart inne en sväng till gravidakuten igår för att bebisen inte rört sig på två dagar. Men den visade sig må så bra så. Och nu vet jag att jag har en ca 3600 grams uppnäst liten klump i magen. Och den får gärna komma ut nu, innan den blir större.

Tråkigt att du lider av dina foglossningar. Jag har haft tvärtom. Min foglossning har bara suttit i fogen mitt i, så nu när barnet är fixerat så är mina fogar så glada så.

Håll tummarna nu att min bebis kommer inom de närmaste dagarna, så skall jag hålla mina att din stannar inne tills tidigast den 8:e juni.

Kram.
 

Så det knakar!

Skrivet av  Time bf 17/6
Jobbigt när datorn trasslar sådär (jag trodde nästan att du var inne på förlossningen *ler*)!
Fast jag kan inte påstå att självaste fN är helt okej nu heller.
Det är ofta det segar och ibland kommer jag inte ens in.
Igår när jag hade skrivit ett långt inlägg på min ankomstsida "avbröts åtgärden" och allt försvann i tomma intet. Inte kul alls att börja om inte!

Jag håller tummarna för att din bebis tittar ut inom de närmaste dagarna!
Lycka till!

 

Artiklar från Familjeliv