Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det någon som vet...

Skrivet av sally
hur mycket det kostar att göra en insemenation. Jag och min man har försökt att bli gravid i över tre år.
Vi har nyligen gjort en insemenation som inte lyckades. Denna gjorde vi gratis eftersom vi ingick i en studie. Jag känner mig fruktansvärt besviken då vi såg detta som chans att få barn.
Nu funderar jag på att göra om detta och undrar vad det kostar.
Jag har aldrig skrivit på denna sida men är helt desperat nu. Snälla, är det någon som vet och skulle kunna svara på detta så skulle jag bli tacksam
Svar på tråden: Är det någon som vet...

Hej!

Skrivet av  Thereses mamma bf 1/7
Antar att ni gjorde inseminationen med "egna" spermier utan att en donator var inblandad. Vet ju inte var du bor men på CvL (Carl von Linné) i Uppsala kan man göra inseminationer och det är inte dyrt alls. Tror det kostar runt 200 kr/gång men törs inte svära på det. Kolla gärna deras hemsida www.linne.se där kan du läsa mer. Annars tror jag inte att det kostar mer någon annanstans heller eftersom det inte är någon direkt kostsam behandling.

Kram & Lycka Till!

/Mia
 

Sophiahemmet

Skrivet av  Time bf 17/6
Vi har gjort 3 inseminationer på Sophiahemmet i Stokholm och där kostade varje försök 1500 kr.
Alla besök (som VUL för att kolla äggblåsor mm) kostade dessutom utöver, alltså som ett vanligt läkarbesök på 120 kr (men dessa går på högkostnadsskyddet).
CvL som Thereses mamma skriver om verkar billigare, men sen beror det ju på vart du bor.

Vill passa på att tipsa om Svårt att bli gravid-snacket här under Känsliga snack om du inte redan hittat dit förståss. Där finns det många i vår situation.
Lycka till!
 

Just det..

Skrivet av  Thereses mamma bf 1/7
man vet ju inte vad som tillkommer utöver de 200 kr som inseminationen kostar. Kollade just på CvL´s hemsida och där står det 200 kr och hamnar man över 900 kr så går det på högkostnadsskyddet. Det kan vara lite lurigt det där med priser för som sagt det kan dölja sig en del kostnader som man kanske inte räknat med..

Kramiz!
 

Tack

Skrivet av  sally
snälla för att ni ville svara så snabbt och med enkla ord. Det var visst inte så dyrt som jag trodde. Jag ska genast söka på Internet. Och tack för snacktipset!
Tack för att ni finns!!
 

Artiklar från Familjeliv