Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Undrar så hur det är med Majoslava?

Skrivet av Biörna bf 7/6
Ingen som vet något? Har inte sett något skrivet av henne sedan hon berättade att de kommit till världen.
Svar på tråden: Undrar så hur det är med Majoslava?

Hon har nog bara fullt upp med sina söta små....

Skrivet av  Jennivf +9
Men jag gjorde en liten sökning på ankomst maj då jag vet att hon vart inne och berättat om sin hemförlossning och hittade följande:




Min förlossning... (2004-05-21 22:18:15) + -
fredag, 30/4 föddes våra tvillingar hemma.
jag vaknar påmorgonen och känner att vattnet går. känner mig säker på att barnen kommer under dagen, och bestämmer mig att ringa min bm, med beslut att stanna hemma (det är först då som jag bestämmer mig att inte åka in på sjukhus, för jag var inte säker under hela graviditeten hur jag skulle göra). min bm har precis kommit hem från en annan hemförlossning, och säger att hon hittar två bm som skall komma och hjälpa till. under hela förmiddagen har jag väldigt svaga värkar, men inget som säger att det börjar dra ihop sig. min man och jag skojar att bebisar måste vara ute innan han hämtar dottern på dagis.
mina bm kommer på besök efter lunch, och eftersom värkar är fortfarande svaga, kommer vi överens om att jag ringer när det känns att det närmar sig. kl 1300 sitter vi och fikar, och 1330 åker de iväg och jag bestämmer mig för att hoppa in i badkaret så fort de åkt. i badkaret får jag några starkare värkar, och känner att jag måste gå på toa. jag säger till min man-det kan inte vara sant att jag skall börja krysta snart?! men det är så, en kvart efter att bm åkte iväg börjar jag krysta, och min man ringer efter de, och jag hoppar tillbaks in i badkaret. bm är på väg, och 1401 är Ayisha ute, och tittar nyfiket runt. efter någon minut så känner jag att nästa barnet vill ut. jag håller i Ayisha och krystar samtidigt (det var inte det lättaste :-), och min man fångar Tristan kl 1406. Han är lite blå, födds med segerhuva, men hostar till efter några sekunder och byter färg. Våra bm kommer några minuter efteråt, klipper navelsträngarna och hjälper till med moderkakorna.
Enkelt, va?
Ayisha vägde 2600 och Tristan 2200.
Majoslava


känner mig inte... (2004-05-22 14:23:25) + -
som tvillingmamma, känner mig mest som mjölkmaskin, och att man inte hinner med stora barn. det är inte så enkelt att sitta iparken och springa efter en 2åring med två bebisar hängande från tuttar :-)
Majoslava


konstigt nog.. (2004-05-22 14:29:36) + -
fick jag akut havandeskapsförgiftning några timmar efter förlossningen.
runt midnatt svimmade jag av av kramper pga högt blodtryck, och blev skjutsad till sös med ambulansen.
jag mådde bra efter att jag vaknade, men de på sös tyckte jag var mycket sjuk, så jag stannade över helgen på sjukhuset.
en vecka efteråt åkte vi in på barnakuten för jag hittade Tristan blå i ansiktet. men vi vet ej varför det hände och de hittade inga orsaker till det på sjukhuset. det har inte upprepat sig, men man blir lite nojjig för att kolla på honom.
Majoslava
 

Tack Jennivf!!

Skrivet av  Biörna bf 7/6
Trodde att jag hade använt sökfunktionen i majgruppen, men jag sökte nog på fel ord. Låter sannerligen som Majoslava har fullt upp. "Springa efter en 2åring med två bebisar hängande från tuttar". :-) Men eftersom det är Majoslava så tror man att hon grejar det väldigt bra trots allt.

Och du kan fortfarande sitta här och skriva. Hur lång tid får vi gå över tiden utan att de sätter igång. Har du hört det? Vi ska på UL idag 1/6. Har inte fått veta orsaken, mer än att det ingår i IVF-programmet. Känns faktiskt lite jobbigt så här på slutet. Man stressar upp sig mer och är rädd att något problem ska dyka upp i sista stund. En sak är iaf säker och det är att jag kommer inte att kunna ligga på rygg under undersökningen. Det är nog besvärligt att bara passera ryggläget varje gång jag måste vända mig på natten.

Hoppas du kryat på dig ordentligt och är av med förkylningen nu. Kram!
 

Jag skall

Skrivet av  Jennivf +11
på överburenhetskontroll på fredag då jag har gått tom 42+0 (alltså inom normal födeselperiod). Så om jag inte kommer igång själv innan dess (vilket jag hett önskar) så blir det väl igångsättning i nästa vecka. Så jag blir mamma senast runt 12/6 iallafall... ;)

Jasså du skall också göra UL, precis som Time. Här på IVF-Sahlgrenska så släpper de helt taget om en när det konstaterats att det är ett levande foster i vecka 7. Det enda de vill ha är kopior på förlossningsjournalerna. Men det är ju inte fel att få se sin lilla bebis.... ;) Vi vart ju inne en sväng pga minskade fosterrörelser, och det var ljuvligt att få se bebisen. Speciellt som hon fick in profilen av huvudet och vi kunde se den lilla uppnäsan...

Kram!
 

Apropå bilder..

Skrivet av  Biörna bf 7/6
Det är tur att vi har de ursöta bilderna från UL i v20 för lill-Jonte (vi tänker kalla honom Johannes) visade sig förtjäna det smeknamn han fått av mig senaste veckorna "brottar-Jonte" (för att det är så full fart på honom i magen fortf.). Han var så klämd långt ner i bäckenet stackarn, att pannan var kullrig och t.o.m. den söta näsan lite tillplattad. Men han måtte vara en cool bebis för han låg bara och drack fostervatten och kliade sig på näsan och verkade allmänt obekymrad. ;-)
 

Lever....

Skrivet av  Majoslava
nätt och jämt...
Det händer inget i mitt liv än att jag sitter och ammar dag som natt, så det finns inget att skriva...

Men barnen lever :-)

Ser att det är din tur snart, hoppas det går bra!
 

Vad skönt att höra!!

Skrivet av  Biörna bf 7/6
Vilka fina namn med Tristan och Ayisha. Antar att det betyder att det är en flicka och en pojke. Förstår att det är fullt upp med en 2-åring hemma (!). Men underbart att ni mår bra trots inledande dramatik. Ja, vi går och laddar nu mannen och jag. Dvs. han jobbar fortf. men han får sommarlov om en dryg vecka så han har inget emot om lillen är punktlig. Ja, du får ha det så bra som det går just nu! Hoppas du hinner njuta lite mellan varven! :-)