Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kopierat från juligruppen...

Skrivet av Thereses mamma bf 1/7
Var på koll idag för att se om bebben fortfarande låg i säte. Jag som inte känt av att h*n vänt sig var rätt pessimistisk så gissa om jag blev överraskad när läkaren sade att bebisen inte bara vänt sig utan även fixerat sig! Ingen risk heller att h*n vänder sig tillbaka i säte för skulle h*n göra det lovade läkaren att bjuda hela min familj på pizza :O)

Förra veckan var jag dessutom på Aurora-samtal på DS och läkaren jag träffade idag jobbar där som överläkare och var redan informerad om mig och mina nojjor kring förlossningen, skönt att slippa förklara allt igen. Skönast av allt är ändå att jag slipper snittas! Jag har gått och oroat mig och varit livrädd för ett ev snitt i veckor så gissa om en sten lättat från mina axlar :O)

Har idag tvättat lite bebiskläder och sakta men säkert har även jag börjat boa :O)

Hoppas ni andra har det bra!

Kramiz!

/Mia
Svar på tråden: Kopierat från juligruppen...

Åh så skönt!

Skrivet av  Time bf 17/6
Vilken trevlig överraskning! Och tänk att lill*n även fixerat sig, det var väl skönt!

Min bebis hade också huvudet ner förra veckan, men han var fortfarande rörlig (särskilt efter att min bm hade världens magterror för att undersöka hur han låg, hon fick nästan dåligt samvete när jag knappt kunde resa mig efter den undersökningen).
Å andra sidan fixerade sig inte sonen förens det var dags att ta sig ut och då kom han ändå en vecka för tidigt, så man vet ju inte hur det blir denna gång.
Ska på nästa bm-besök om en vecka.

På fredag ska vi till Arninge och hämta hem vagnen, sen är det i stort sett färdigt här hemma med alla bebisgrejor.
Jag är i städtagen annars och varje dag hittar jag en ny liten hörna att städa i =) Det blir så fint så.
Må så gott!
 

Artiklar från Familjeliv