Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kan det vara så att någonting är på gång?? (långt)

Skrivet av Jennivf +12
(Kopierat från ankomstgrupp maj)

Jag har den senste tiden haft ganska mycket sammandragningar på kvällarna, inga onda, utan bara magen som blir stenhård.
Igår, tisdag, så hade jag för första gången sammandragningar hela dagen och kvällen och de håller fortfarande i sig.

Igår kväll så började det kännas som om ett spännband stramade åt över underlivet och det kändes lite pressande i ändtarmen. Inget särskilt ont, bara lite obehagligt. Sov gott inatt och på morgonen så fortsatte spännbandet att försiktigt ge sig till känna då och då. Jag har även sega geleaktiga trådar på pappret efter toabesöken, vilket jag började då undra över om det kunde vara slemproppsdelar.

Vid 9-tiden bar det iväg till mitt allra sista BM-besök och då visade det sig att bebisen hade en hjärtfrekvens på över 160. Inte så bra. Jag fick vila en stund och ny avläsning gjordes, fortfarande 160.

Så hem och vila, sedan in igen vid 13-tiden för ny avläsning. 135, helt okej.
Passar på att berätta för BM om mitt slem och mina spänningar och får reda på att det är min slempropp som har gått helt eller delvis och det jag känner är faktiskt riktiga värkar....!!!!

Jag är visst helt plötsligt inne i LATENTFASEN.

BM tror att det är så att jag inte har lika ont av dessa tidiga värkar, då jag är i vanliga fall otroligt smärttålig. Vilket jag då tackar för och tar glatt emot.

Så nu sitter jag här och skriver, med en mensliknande värk som spännbandet framkallar periodvis. Tänk om det kommer att komma igång ordentligt snart?????

Håll tummarna för mig att detta är det riktiga och att det ökar på snart, för då kanske vi har vår bebis hos oss inom de närmaste dagarna.
Svar på tråden: Kan det vara så att någonting är på gång?? (långt)

Åhhhh!!

Skrivet av  Thereses mamma bf 1/7
Så himla spännande! Klart att det nu är på gång! Tänk, snart har ni er bebis hos er :O)

Kram!!

/Mia
 

Hej Mia!

Skrivet av  Carolin Bf 14 oktober
Vet inte om du kommer ihåg mig, men jag höll till mycket på denna sida förut och följde dina inlägg.

Gjorde ni ytterligare IVF försök och lyckats på den vägen?
 

Klart att jag minns :O)

Skrivet av  Thereses mamma bf 1/7
men det känns som hundra år sedan *ler* Ja, vi gick igenom en ny Ivf/ICSI i sept/okt som helt sanslöst lyckades och nu sitter man här med en jättemage och har så smått börjat räkna ner till bf. Helt otroligt egentligen att efter allt slit så kom man hit till slut..

Blir så himla glad för din skull, gud så kul att det fixade sig!! Skriver du på ank okt? I sådana fall ska jag börja kika in där och följa dig :O)

Må så gott!

Kramiz!
/Mia
 

:)

Skrivet av  Carolin Bf 14/10
Ja, jag håller till på ankomst oktober. Har haft en hel del ont i magen senaste dagrna samt konstant huvudvärk i 2 veckor. Tror det beror på stress på jobbet, kämpar för att få en vikarie som ska ta mina arbetsuppgifter. Hoppas bara lillan mår bra där i magen. Ska på första besöket efter inskrivningen på MVC. Ska bli kul och se om jag gått upp något, tom v. 13 låg jag sängliggandes och kräktes.

Vad kul att det lyckades för er.
Hur har det gått för Majoslava?
 

Åh!

Skrivet av  Time bf 17/6
Så spännande! Äntligen börjar det hända grejor, så kul!
Nu kommer nog lill*n när som helst ska du se.
Åh, jag vill också!!!!!
Jag har en del sammandragningar, men det är inget mer än det. Jag får nog snällt vänta ett tag till jag.

Nästa inlägg jag läser från dig hoppas jag innehålla en förlossningberättelse och den glada nyheten om vad det blev ;)
Jag håller tummarna nu! Lycka till-kramar från mig!!!!!
 

Bara ryser

Skrivet av  Maarija m Tove89 och Simon03
det är så himla mysigt att höra om en bebis i antågande!!! Håller tummarna för att det snart ska vara dags och att allt går bra. Snart är Simon ett år och det är ju inte klokt...det var ju igår jag var in och födde:-)
LYCKA TILL!
 

Åhhh!

Skrivet av  Biörna bf 7/6
Vad spännande! Det låter ju lovande. Hoppas att du ska slippa bli igångsatt. Du kanske redan är inne på förlossningen?? Håller tummarna hårt!
 

Artiklar från Familjeliv