Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Björna och Längtan!

Skrivet av Time bf 17/6
Mina aktiviteter verkar inte hjälpa särskilt mycket tyvärr....
I går var en hemsk dag (min sista dag som jag hoppades klara innan lillebror kommer) och jag hade täta sammandragningar mest hela dagen.
Först var jag upprörd och arg hela förmiddagen (lång historia om oengagerad dagispersonal, som ställde in sonens avslutningsfest utan att skjuta upp den ens, men till slut efter många samtal hit och dit lyckades jag övertala de att ha den ändå. Så slutet gott allting gott) och på eftermiddagen var jag på mitt sista vattenjumpapass.
En timme efter det var det alltså avslutning och grillkväll på dagis och när vi kom hem vid 19-tiden var det dags att fira makens 30-årsdag då hans jobbarkompisar kom. En heldag kan man säga.....
Men inte hjälpte det inte!
Så nu lär väl inget jag gör sätta igång förlossningen utan jag får nog snällt vänta tills han vill ut själv =)
Nu ska jag dock bara ta det lugnt framöver och jag har inget alls inbokat, så himla skönt!

I morse var jag hos min BM, men vi pratade mest.
Bebisen har inte fixerat sig, utan ligger fortfarande rörlig, men med huvudet ner.
Vi bestämde att hon ringer mig på måndag och om inget har hänt då så bokar hon en tid åt mig för UL på torsdag.
Jag hoppas såklart att jag inte kommer så långt.
Ikväll kom iaf mensvärken tillbaka, så vi får se vad det kan betyda. Kroppen gillar ju att luras har vi märkt =)
Ha det bra, nu är det bäst man försöker gå i säng!
Svar på tråden: Björna och Längtan!

Du milde..

Skrivet av  Biörna +3?
Vad du har fått slita! Lät inte så roligt det där med dagispersonalens inställning. Vad skönt att de lät sig övertalas. Strongt av dig att inte släppa det! Er nye lille har det nog så mysigt därinne att han tänker ta vara på tiden, men han har ju ännu en vecka kvar. Jag undrar om jag nu ska räkna att jag är på +2 dagar eller +3? (Bf var 7/6 enligt ET åtm).
Sköt om dig nu Time! Kram!
 

Borde vara...

Skrivet av  Time bf 17/6
...+3 igår, alltså +4 idag (fast jag hoppas såklart att du är på BB idag *ler*).

Sköt om dig du med! Kram kram!
 

Men attans

Skrivet av  Längtan
vilken envis lillebror som inte kan bestämma sig. Vad tråkigt att allt kämpande inte gav något resultat, men nu så kanske det hänt något, hoppas.

Vad bra att det till slut ordnade sig med brorsans avslutningsfest men det är inte roligt att behöva bråka om allt.

Håller tummarna att du snart har bebbe och att du inte behöver vänta på något UL på torsdag. kram
 

Jag hoppas

Skrivet av  Jennivf
att din lilla bebis har fixerat sig vid det här laget. Och kanske, kanske har du också just nu en liten bebis i famnen... ;)

Kram.
 

Artiklar från Familjeliv