Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sitter med lille Johannes vid bröstet.

Skrivet av Biörna med Johannes 12/6
Tack ni som tänkt på och frågat efter mig. Allt är bra. Vår lille Johannes kom till världen 6.50 den 12 juni. Han vägde 4525g och var 53cm lång. Rödlätta små lockar och världens djupaste blick att dyka ned i. Jag kom in på Södertälje sjukhus (fullt på KS) kvällen innan vid åttatiden och var redan 6 cm öppen. Vid 8 cm började jag använda lustgas och plötsligt slutade jag att öppna mig. Fick värkstimulerande dropp och för första gången blev smärtan nästan outhärdlig. (Undvik sånt om ni kan!) Slutskedet av förlossningen drog ut på tiden, men till slut kom vår "store gosse\'" (som bm skrev i journalen) med hjälp av yttre press av bm på magen, Sammantaget hade jag haft ganska intensiva värkar i åtm. 1 1/2 dygn och hade inte sovit på två nätter så jag kanske var lite för trött på slutet. Moderkakan ville inte lossna vilket slutade med blodförlust på 2 1/2 liter, men den opererades bort och jag har väl aldrig varit så pigg efter en operation förut. Ville bara tillbaka till mannen och lille sonen. Nu är vi hemma sedan i onsdags och jag återhämtar mig så sakteliga, men är väl lite blek om nosen fortfarande vilket är anledningen till att jag inte varit inne och hört av mig. Är fullt upptagen med att förlora mig i kärlek till vår lille kille. Nu håller jag tummarna för dig Time! Många kramar från en lycklig Biörna.
Svar på tråden: Sitter med lille Johannes vid bröstet.

Grattis..

Skrivet av  Majoslava
och lycka till!
Det låter som att det var en tuff början, ta det lugnt!
 

Åhh, Grattis!!

Skrivet av  Thereses mamma bf 1/7
Skönt att det gått bra trots allt. Tycker det är så härligt att läsa om alla ivf-bebisar som kommer nu :O)

Sköt om dig nu och mys riktigt mycket!

Många kramar!
/Mia
 

Grattis!!!

Skrivet av  Smulan
Kom precis på att jag glömde nämna dig i mitt inlägg här igår! *skäms*
Har tänkt på dig!!

Vad härligt att er "lille" som äntligen kommit ut till den stora fina värden!!

Önskar er alla lycka! Njut nu av den underbara tiden med en liten bebis, tiden går fort!

Kram!
 

Äntligen så kom han

Skrivet av  Längtan
Grattis till sonen. Usch vad mycket blod du förlorade hoppas du känner dig okej nu. fick du blod? Njut nu av den här tiden för den springer iväg fort och så vips är dom ju stora. kram
 

grattis

Skrivet av  catrin23
till eran stora kille .Vila och ta hand om er .
kram catrin
 

Catrin23

Skrivet av  Längtan
snart är det din tur att få njuta av en liten underbar varelse.
Vi båda ska ju ha i augusti och jag längtar till den stora dagen när vi får träffa vår nya familjemedlem :) jag hoppas du mår bra. kram
 

japp snart

Skrivet av  catrin23
är det dags äntligen . Tyvärr har jag så mycket sammandragningar så fort jag gör något så dagarna gå så långsamt då jag inte får göra något. Men det är väl sånt man glömmer sedan när dom kommit.
 

Åhh grattis!!

Skrivet av  Maria med Emelie&Albin 6/7-03 (26+2)
Vad skönt att allt gick bra till slut!!

Många kramar
 

Stort grattis!!!

Skrivet av  Moni m Sebastian & Felix
Det är ju helt underbart!!! Pussa lillkillen från mig!
Kramizzzzzz
 

Grattis!

Skrivet av  v69 bf 8/11
Lät som en jobbig förlossning - skönt att den är över! Lycka till med lilla sonen nu.
 

Tack allihop!

Skrivet av  Biörna med Johannes 12/6
Jag fick två påsar blod och fick upp Hb till 102 ganska fort. Har återfått mycket krafter redan ändå, men känner mig lite otålig efter att få gå den första låånga barnvagnspromenaden. Men bäckenbottenmusklerna och rester av foglossning går inte med på det ännu. Nå, är världens lyckligaste ändå som ni begriper.
Kramar.
 

Grattis!!

Skrivet av  Mascot
Älskar att läsa om alla som får sina små bebbar!! :D

KRAM och GRATTIS!!
 

Åh, grattis!

Skrivet av  MayK bf 8/10
Skönt att allt gick bra till slut iallafall! Jag längtar mig galen efter mitt eget lill* knyte ju!! Lycka till med mammarollen nu!
 

Grattis Biörna!!!

Skrivet av  Maarija m Tove89 och Simon03
vet inte vart mitt inlägg tog vägen såg idag att jag inte fanns med bland gratulanterna men det gör jag ju förstås! Himla jobbigt att det blev jobbigt men det är det ju värt eller hur? Stadig kille er Johannes:-)Grattis till mannen också förstås - till ett av livets mirakler!
 

Grattis vännen!

Skrivet av  Time m. Tim -98 och Tobias 22/6
Åh, tänk att vi nu har våra små söner hos oss! Visst är det mysigt, kan livet bli bättre?!
Skönt att det gick bra för dig till slut, det är jättetufft att föda barn och tar på krafterna.
Jag hinner inte skriva mer nu men jag återkommer när jag får mer tid, har bara varit hemma i ett par timmar.
Ha det bäst nu!
Kram på er!
 

Åhh grattis GRATTIS Biörna!!

Skrivet av  Ako med Marcus 27/12-03
Jag är inte inne här så mycket nu men har tittat in då och då för att spana efter dig.

MAssor med kramar och massor med grattis!!

Det där med blodförlust och operation känner jag igen, jag råkade ju ut för precis samma sak men visst återhämtar man sig snabbt.

Fortsätt nu att krama lillkillen!!
 

Tack ni med! :-) *imt*

Skrivet av  Biörna med Johannes 12/6
x
 

Grattis och lycka till!! *imt*

Skrivet av  Maddis
Kram!
 

Grattis gumman!

Skrivet av  Lillan med Carl 6/7-03
Värkstimulerande dropp vet jag allt för väl hur det känns - jag skojade till det lite och sa till min BM att det ju var klart att jag skulle få avsluta graviditeten med hormoner när den påbörjades med det!

Krama lille Johannes!
 

Artiklar från Familjeliv