Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Time!

Skrivet av Thereses & Mattias mamma
Om du råkar ha NT från i tisdags så kan jag berätta att mina barn är med på bild där :O)

Hoppas att ni mår bra!

Kram!
/Mia
Svar på tråden: Time!

Söta

Skrivet av  Time m. Tim -98 och Tobias 22/6
ÅH, sprang genast och letade fram den tidnigen, för det hade jag missat.
Så fina barn ni har!
Han såg lång ut Mattias, är han det?
Tobias var vid 9 veckor 60 cm och vägde 5800 gr (födseln 52 cm och 3840 gr).

Hoppas allt är bra med er!
Här är det rätt okej.
Tim tycker det är så skoj nu när Tobias skrattar och snackar mycket. Tänk så mycket det händer på bara ett par veckor.
På vår hemsida finns det ganska nyligen tagna bilder på lillebror om du vill kika (adressen i mitt info).

Ha en trevlig helg!
Kram!
 

Hej :O)

Skrivet av  Thereses & Mattias mamma
Mattias väger 4490 g och är 56,5 cm lång. Håller med om att han ser stor ut på bilden trots att han i verkligheten inte är någon jätte direkt. Vet du att du är den första här på FN som sett mina barn OCH fått veta mitt riktiga namn, fast jag kallas för Mia så jag har inte ljugit *ler*

Annars är allt bara bra, försöker få till rutiner och det börjar bli lite ordning faktiskt. Mattias sover numera 8-10 timmar på natten så jag är pigg vilket behövs med en trotsig storasyster här hemma.

Ikväll när jag har det lite lugnare ska jag kika in på er hemmis :O)

Kramiz!
/Mia
 

Tack för förtroendet =)

Skrivet av  Time m. Tim -98 och Tobias 22/6
Jag hade kanske kunnat gissa mig till att det var ni i tidningen om jag bara varit lite mer nogrann när jag läste den.
Nuförtiden hinner jag bara titta igenom tidningen som snabbast och ibland flera dagar senare.

Det är inte mycket man hinner nu om dagarna känns det som, men jag har bestämt mig för att inte ha så höga krav på mig själv. Det känns faktiskt skönt även om det går en hel dag utan att jag får något gjort (och det är inte likt mig).
Det finns ju en morgondag också =)

Nästa helg har vi dop i Malsta kyrka och jag har inte börjat planera baket ens än. Så i veckan får jag sätta lite fart. Men vi blir nog inte mer än runt 20 så det känns lugnt.

Skönt att Mattias sover så bra på nätterna!
Tobias är morgonpigg, ibland redan vid 5-tiden, men bra är att han oftast är vaken när storebror måste gå upp för att hinna till skolan.
Sen blir han lagom trött tills vi går och lämnar Tim i skolan och då sover han i vagnen.
Annars sover han som bäst när han somnat för natten mellan 19-21 och sover då 6-7 timmar. Så jag kan inte heller klaga, för då äter han bara 10-15 min och sover vidare ett par timmar.

Ha det bra!
KRAM!
 

Artiklar från Familjeliv