Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lottis, Allis, Majoslava, Smulan

Skrivet av Annica.x
Hej igen!
Nu har jag börjat ta mina primolut nor sedan i tisdags för att få min blödning. Sedan är det dags för IVF utan nedreglering. Hur många dagar sprutade ni totalt? Undrar för om jag räknar med att man sprutar ca 12-14 dagar så är risken med att det krockar med makens kurs i Skåne och det vore så typiskt. I så fall får han vara hemma men det är ju inte så populärt även om han självklart gör det. Har ni använt primolut nor någon gång? Hur många dagar brukar det ta tills blödningen kommer efter sista tabletten?
KRAM
Svar på tråden: Lottis, Allis, Majoslava, Smulan

Måste kolla mina papper hemma

Skrivet av  Allis
så att jag inte säger fel. Jag har nog kvar schemat från båda behandlingarna men vet inte riktigt var, letar under helgen. Räknar jag rätt bara från minnet så blev det 13 dagar nu sista gången.

Vid första behandlingen fick jag Primolut-Nor och måste höja ett litet varningens finger. Jag visste att det kunde påverka humöret men *ingen* av de andra medicinerna gjorde mig så skogstokigt otrevlig och snarstucken som den. Det tar ett par dagar innnan det sätter igång OM det gör det - de flesta får inga nämnvärda biverkningar öht.

Jag tror att jag fick mens dagen eller två dagar efter avslutad kur.
 

Re

Skrivet av  Majoslava
har aldrig använt primolut, så här kan jag inte hjälpa...

vad gäller sprayning, menar du sprayning under bara nedreglering, eller inklusive stimulering (för man halverar ju dosen då..)
i alla fall, oftast kör klinikerna nedreglering efter schema, vissa 3 veckor vissa 2 veckor, och sedan är det stimulering som tar också olika, beroende på hur svår/lätt stimulerad man är... jag var ganska svårstimulerad, och brukade stimuleras kanske i 12-14 dagar.
 

Artiklar från Familjeliv