Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Snälla hjälp mig...

Skrivet av Jeannie
Min underbara vän gjorde ett ivf förra måndagen o ska, om hon inte börjar blöda innan, ett grav test på måndag. Hur ska jag stötta henne om det inte går bra den här gången heller? Vad ska jag säga, vad ska jag göra? De har en dotter, men de har fösökt många , många gånger för att få ett syskon. Jag har själv en son på 6 veckor. Det måste bara gå bra. Hon stöttade o fanns där för min cancer sjuka mamma ända tills den dagen hon gick bort förra året. Nu vill jag på bästa sätt vara där för henne. Går allt bra, vet jag inte vad jag ska göra med all glädje. Kram till er alla!
Svar på tråden: Snälla hjälp mig...

Jag kan bara svara för mig själv.

Skrivet av  Jenny & Molly
När jag testade negativt på min första IVF så ramlade hela världen samman för mig. Sorgen var outhärdlig. Det enda som fick mig genom de första dagarna var att jag slapp prata om det. Mannen och jag kramades mest och grät ihop. Sedan efter ett par dagar så tog vi oss i kragen och såg istället mot att göra nästa försök. Då kom våra vänner och lät oss prata och älta allt om och om igen. Vilket var sååå skönt att få göra.

Nu efteråt kan jag bara tacka mina vänner för att de fanns där NÄR jag behövde dem och för att de lät mig vara ifred när jag behövde det.

Du känner din vän bäst. Behöver hon prata om det genast så var där för henne och låt henne älta allt från början till slut så många gånger hon vill. Tror du att de behöver någon eller några dagar för sig själva så vänta ut henne.
När hon ringer och säger vad det blev, så kan du ju höra vad de vill, vara ensamma eller ha sällskap.

Inte mycket till svar kanske, men det är så svårt att svara för någon annan.

Kram och grattis till din lille sexveckorsbebis... ;)
 

det räcker oftast att bara finnas där,imt

Skrivet av  andromeda
.
 

Artiklar från Familjeliv