Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu är jag en plussare!!! :-(

Skrivet av MayK bf 8/10 +2
Hur vanligt är det att vi IVFare plussar? Är det typ lika vanligt som för alla andra? Kan vi också gå över typ 14 dagar? Jag menar; vi VET ju när befruktningen inträffade... Jag VILL ha min bebis NU!!! Ja, jag vet att jag har väntat i 4 år och då är några dagar ingenting, men jag svär att når man är sååååå nära att få hålla bebben i famnen, så verkar dagarna som ÅR!! Någon som har några tröstande ord, kanske?

Svar på tråden: Nu är jag en plussare!!! :-(

Individuellt

Skrivet av  Sofia*
Min barnmorska menade att man har sin egen individuella graviditetslängd och att denna är kopplad till längden på menscykeln. (Sedan kan det finnas andra faktorer som avslutar graviditeten tidigare). Om det stämmer vet jag inte men båda mina barn har legat i magen exakt lika länge! På timman, om man räknar från befruktning till ett etablerat värkarbete. Sedan skiljde det några timmar i förlossningsarbete. Utifrån medelgraviditetslängd (266 dagar från befruktning) gick jag 10 dagar över tiden båda gångerna. Till viss del ska, enligt samma bm, vara ärftligt, har din mamma gått över tiden är det troligare att du gör det.
Håller tummarna för att det kommer i gång snart!
 

Visst ...

Skrivet av  Anso
... kan vi också plussa.

Jag plussade sex dagar och så gjorde en kompis som fick tvillingar efter IVF.

Så visst kan även vi IVFare plussa.

Hoppas att bebisen vill titta ut snart.
 

Tack för svar!

Skrivet av  MayK bf 8/10 +3
Och grattis till miraklet i magen igen!!
 

Första barnet

Skrivet av  Längtan IVF-tvåbarnsmamma
plussare andra barnet minusare :) lycka till och jag hoppas du inte plussar så mycket mer
 

Jag kanske inte borde svara ;)

Skrivet av  Jenny & Molly
men jag plussade 15 dagar! Och då fick de ändå sätta igång mig till slut... ;)
Så några tröstande ord är det väl inte, men jag kan ändå inte låta bli att se det som positivt, för det bevisar ju bara att en IVF-graviditet är lika normal som en egenhändigt tillverkad graviditet (vilka uttryck jag svänger mig med).

Din kära bebis kommer när den kommer. Och som du själv säger så är några dagar inte så mycket om man ser till hur många år man längtat. Din bebis kommer när den tycker det räcker med fostervattensskvalp... ;)
Om man då inte har en slögris som jag hade i magen!

Jag passade på att vila ordentligt, sov så mycket jag kunde och tog så långa promenader som jag orkade.

Lycka till. Jag hoppas att du snart är igång och att du får hålla din lilla skrutt i famnen snart.
 

Tack för svaren tjejer!

Skrivet av  MayK bf 8/10 +3
Ja, som du säger, Jenny, så är det ju skönt på ett sätt att IVF-graviditeten är lika normal som alla andra graviditeter. Och jag utgår från att alla som plussar blir otåliga. :-)

Min slempropp gick igår. På riktigt. Jag har liksom undrat hur den skulle se ut osv, men när den kom igår så tänkte jag bara; "Ahaaaaaa, det är deeeet som är slemproppen...:!" hihihi... Det är ju ett tecken på att det händer NÅGOT även om jag vet att det kan ta flera dagar innan det sätter igång ändå.

Jag tröstar mig med att bebis inte kan stanna där inne för evigt ändå, så snart kommer hon! Woohoo!

Tack återigen!

Kram!
 

Spännande

Skrivet av  Längtan IVF-tvåbarnsmamma
nu så är det verkligen igång. hoppas hon kommer idag, vilken lyx att få känna av slemproppen det gjorde inte jag vid någon fölsossning och undrar fortfarande hur det ser ut :)
Såg du förresten tv4-dokumentären om kvinan i England som var surrogatmamma, hennes yngsta dotter tyckte att om adoptivföräldrarna inte var snälla så skulle hennes mamma hålla bebisen inne :D
lycka till hoppas du får en bra förlossning
 

Ja, haha..

Skrivet av  MayK bf 8/10 +4
Man undrar vad de lär barnen i England om "Reproduction" osv... Hihi... Jag har INGA intentioner om att hålla bebisen inne hur länge som helst ialla fall!! :-)
 

Har plussat med båda mina barn..

Skrivet av  Thereses & Mattias mamma
och lika många dagar dessutom! Tess (inget ivf-barn) kom 5 dgr över tiden och Mattias (icsi) likaså.

Hoppas du ska slippa vänta alltför länge på bebisen :O)

Kramiz!
/Mia
 

Hoppas det..

Skrivet av  MayK bf 8/10 +4
jag med! En vecka skall man nog "klara av", men börjar man på vecka 42, så blir man nog lite smånojig... Har ju hört om grannens 3 veckor över tiden-historia där hon födde en son på 5700 g!! Shit säger jag bara!! Sedan blir man ju såååå lyhörd när det gäller andra "skräckhistorier", eller hur? Men Jag känner att hon håller på att jobba sig neråt och så har jag sammandragningar, fast de är inte onda än... Men det kommer nog snart nog, eller hur? :-)

Grattis förresten med 1-åringen i går!Han har födelsedag på samma dag som min underbara gud-dotter, så han måste ju vara en riktig guldklimp!! :-)

Kram tillbaks!
 

De kommer...

Skrivet av  Majoslava
när de är redo...

Och det finns bara en sak gemensam för alla, de kommer ut så småningom. Det blir alldeles snart...
 

Ja, det är ju skönt att veta!

Skrivet av  MayK bf 8/10 +4
Att hon inte kan stanna där inne forever, liksom! :-) Jag tror nog också att hon snart tar till vett och inser att det börjar bli trångt därinne...!

Tack för uppmuntran! :-)
 

Plussat 3 v och blev igångsatt (IMT)

Skrivet av  Karin
,
 

Oja

Skrivet av  3barnsmamman
"vi" kan också gå över 14 dagar, det vet jag alldeles bestämt. Lååååååång väntan :-)))!
 

Plussade 5 dagar...

Skrivet av  Lillan med Carl 6/7-03
fast enligt ultraljudet så hävdas det att jag bara plussade 3 ;-)

Det var sååå irriterande att de inte kunde lyssna på mig när jag ju vänligt men bestämt sa att jag VISSTE att befruktningen skedde den 8/10...
 

Artiklar från Familjeliv