Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Exakt idag kl 12.01...

Skrivet av Thereses & Mattias mamma
fast för ett år sedan var jag hos min läkare Torbjörn på CvL och fick tillbaka ett guldägg. Detta lilla guldägg bestämde sig för att stanna och resultatet ligger just nu i sin vagn och sover med gosefilten runt sig.

Hur är det möjligt att det gått ett helt år när det känns som om det vore igår?

Kramiz!
/Mia
Svar på tråden: Exakt idag kl 12.01...

Visst är det underbart

Skrivet av  Längtan IVF-tvåbarnsmamma
jag får vänta en dryg månad till innan jag kan säga samma sak. Tänk att jag tyckte graviditeten gick så långsamt och nu när bebisen är här så har tiden gått så otroligt fort och hon växer massor, tiden är verkligen relativ :) Visst är de så söta när de sover, jag kan ligga en bra stund och bara studera de fladdrande ögonlocken, det lilla leendet, de lite läskiga ögonvitoran som ibland framträder, händernas rörelser, benens sprattel, tungas sugrörelser och en massa mer. kram på dig Mia
 

Hej!

Skrivet av  Thereses & Mattias mamma
Jag kan bara hålla med dig, tiden är verkligen relativ så sant :O)

Brukar också titta på Mattias när han sover. Det ser så skönt ut när han ligger insvept i gosefilten och snuttar på nappen. Helst vill han ha gosefilten i ansiktet (!) fattar inte varför, Tess var likadan.

Mys på med bebisen, snart har ännu ett år gått *ler*

Många kramar!
/Mia
 

Åh vad underbart!

Skrivet av  Risa
Själv var det inte så länge sen jag var hos Torbjörn på CvL, men jag hoppas få se en första glimt av mitt barn idag då vi har tid för VUL. Är sååå nervös!

Kram!
 

Åhhhh!

Skrivet av  Thereses & Mattias mamma
Himmel så spännande! Det är så mysigt att se bebisen första gången. Jag var livrädd på mitt första vul (fick mf efter min första icsi) och vågade inte titta förrens Torbjörn kollat allt in i minsta detalj (älskar den doktorn!). Har förresten idag gjort iordning ett kort på Tess & Mattias som jag ska skicka till CvL. Är så otroligt tacksam över att de finns för utan deras insats hade inte vi fått vår pojke.

Stort Lycka Till idag! Skriv gärna och berätta :O)

Kramiz!
/Mia
 

Tack!

Skrivet av  Risa
I vilken vecka fick du ditt missfall?

Jag är bara i v7+6, så det är ju många veckor kvar att oroa sej på. Men dagens VUL känns som en milstolpe man gärna vill passera.

Kram!
 

he he...

Skrivet av  Majoslava
det som förbryllar mig mest hos mina är att de suttit i något labb som två celler i en glasskål ?!
 

Ja gud ja..!

Skrivet av  Thereses & Mattias mamma
Det där har vi också tänkt på! Någon har suttit och valt ut en av min mans spermier som sedan injicerats i mitt ägg och denna procedur blev vår son. Helt sanslöst när man verkligen tänker efter..

Hur har ni det då? De är väl ett halvår nu dina twins?

Må så gott :O)

Kram!
/Mia
 

Jo tack...

Skrivet av  Majoslava
jag bara njuter.
Det känns att de har plötsligt blivit sååå stora, och jag är lite ledsen för det, de växer så fort...
 

Tänk vad tiden springer iväg....

Skrivet av  Jenny & Molly
Vi firade lite den 16/9 för det var dagen som vi testade positivt... ;)
Och nu har man sin lilla vildvittra som är så ofattbart underbar!

Jag har faktiskt också tänkt just som Majoslava, att det är fascinerande vad de kan göra. Denna underbara unge som sitter i sin stol och bankar med såssleven så att det skångrar i köksbordet var en gång ett ägg i en glasskål, som någon sprutade in en av pappas spermier i. Helt ofattbart att något så perfekt kan komma av det.

Men jag är så hjärtinnerligt tacksam.
Länge leve vetenskapen!
 

Artiklar från Familjeliv