Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Snart halvvägs....

Skrivet av sarawn bf 22/5-05
Nu har jag bara 4 veckor kvar till halvtid!!!
Nästa vecka ska jag iväg o lyssna på lilla hjärtat för första gången och sedan är det 2 veckor till UL.
Vår största fundering just nu är om vi ska ta reda på vilken "sort" det är eller inte.
Hur har ni gjort??
Ha det bra!
Kram!
Svar på tråden: Snart halvvägs....

Det går undan

Skrivet av  Tizzzan v 28
och så härligt att ha UL att se fram emot.
Var så skönt att komma halvvägs för då går det liksom åt rätt håll sedan+att det går ännu fortare.
Upplevde början som väldigt seg då dagarna gick med snigelfart och jag var orolig hela tiden.Känns bättre när man känner sparkar och ser hur magen växer från vecka till vecka.

Ska på köns-ul om två veckor och kan knappt bärga mig. Vi ville gärna veta om det är kille eller tjej för det kommer ändå bli så omtumlande och underbart att träffa denna lill* personen oavsett vad så det är som "bonus" att veta det innan. Kommer nog kännas mer personligt när man kan säga hon eller han+fundera mer på namn.

På stället vi gör UL går de även igenom hela bebis och beräknar vikt och längd, kollar organ och att allt ser bra ut och skriver in det i journalen.
 

Och efter det går det fort

Skrivet av  Arwen4ever med lilla E BF 24/3*på besök*
tyckte tiden fram till v 12 var som ett segt tuggumi sen gick det i halvfart fram till UL och halvtid men sen så har veckorna sprungit iväg och nu är jag redan i v 25 (24+2)

Vi fick veta på rutinUL:et vad det var för liten sort och det är precis som Tizzan säger för det är så omvälvande allt omkring, att tänk att äntligen ska vi bli föräldrar och vi har längtat så vansinnigt efter den här lilla kottisen så vi ville veta vem det är som äntligen har bosatt sig i magen och vi har redan ett namn klar så här hemma går h?n under det namnet men vi är lite hemliga ändå så morfars och farfars får en överaskning om vi kan hålla oss vill säga.

Hör ju egentligen inte hemma här eftersom vi ju på nåt underfundigt vis har lyckats själva men har vi har ju inte en susning hur och vi har ändå kämpat 6 år så därför svarar för jag vet ju hur det är att äntligen äntligen ha fått äran att vara gravid.

kram och hoppas veckorna tickar iväg så att du snart får se erat lilla hjärta.
 

Oj, vad tiden går fort... ;)

Skrivet av  Jenny m Molly
Och nu skall du på ultraljud. Jag kan tänka mig att du längtar att få se ditt lilla barn.

Vi var noga med att vi inte ville veta vad det var för kön. Vi ser det som en del av födseln. Men jag vet flera som gärna vill veta av olika anledningar och det är ju upp till var och en... ;)

Kram och lycka till!
 

Ja och nu

Skrivet av  Längtan mamma till två
är det snart bara 3 :) Det är ju så häftigt med UL. Vi visste båda gångerna och det underlättade inköpen i förväg och namnfuderingarna kunde riktas på pojke eller flcika i de olika fallen :) kram och lycka till
 

Artiklar från Familjeliv