Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

sarawn bf 22/5-05 ang. barn på ivfkliniker

Skrivet av Frida med Natanael-03 + bf 26/7
Hej
Vill bara igen skriva och förtydliga mitt svar angående att ta med barn till ivf-kliniken - jag menade absolut INTE att barnet ska vara med inne i själva behandlingsrummet! Min lille kille har varit med oss flera gånger, eftersom vi har ca tio mil till kliniken och inte vill lämna honom en massa timmar här i stan hos någon barnvakt. Men då har han alltså varit i väntrummet, med sin pappa eller mig. Under äggplocket var jag ensam och sambon och sonen var ute på äventyr :) Så jag menade ju inte att man ska ha med sitt barn under vare sig äggplock eller återföring eller någon annan behandling. Under själva samtalandet kan man mycket väl ha barnet med och det var just den biten jag och sambon ville vara båda på.
MVH, Frida
Svar på tråden: sarawn bf 22/5-05 ang. barn på ivfkliniker

Trodde inte heller att du

Skrivet av  anonym men är ofta inne och kollar på snacket
menade att man skulle ta med sig barnet in på behandlingsrummet. Jag förstår att ni har långt till kliniken och att ni båda vill vara med på samtal o dyl. Men jag är ändå emot att barn tas med på just ivf-kliniker, har gjort tre misslyckade försök (och ett lyckat, hurra) och min erfarenhet är att man är så labil i de sammanhangen. Att då se en lycklig liten ivf-familj skär i hjärtat - obs inte av missunnsamhet, det hoppas jag du förstår. Livet känns extra orättvist om man precis fått ett negativt besked, kommer ut i väntrummet för att ta sina ytterkläder och där sitter en liten solstråle till barn.
I de flesta andra sammanhang kan man utan vidare hålla masken, men inte då.
 

OK

Skrivet av  sarawn bf 22/5-05
Missförstod dig tydligen lite! Sorry!!
 

Det var inte så jag menade heller

Skrivet av  L
Vill förtydliga mitt tidigare inlägg... Vi blev tvugna att ha med dottern på återföringen (under äggplocket tog mormor ledigt för att ta hand om henne), det fanns inga alternativ. Men hon var inte med in när ägget sattes tillbaka. Jag kan absolut tänka mig att det känns jobbigt för många att träffa på barn när de ska göra IVF, men vi hede inget val denna gång. Nu blev resultatet negativt så vi kommer att avvakta ett tag med nästa syskonförsök.
 

Artiklar från Familjeliv