Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Biörna, Time, Thereses mamma, Längtan och

Skrivet av Jenny m Molly
säkert någon mer som jag glömt just nu (ber om ursäkt i så fall).

Vi fick ju alla barn ungefär samtidigt.
Hur har ni det? Är mammalivet som ni trodde... ;)

Molly växer och utvecklas så fort att jag nästan blir rädd ibland. Hon är nästan alltid glad, gråter sällan utan skäller isåfall hellre på oss. Hon är målmedveten, envis och mycket lik sin far... ;)
Själv njuter jag verkligen av att vara mamma. Inte ens mina ljuvligaste dagdrömmar kunde ens komma i närheten av hur underbart det är att vara mamma. Jag är så tacksam för alla forskare och intresserade läkare som har gjort det möjligt för mig att få uppleva den enorma lycka som det betyder att vara Mollys mamma.

Kram till er alla!
Svar på tråden: Biörna, Time, Thereses mamma, Längtan och

Hej gumman!

Skrivet av  Thereses & Mattias mamma
Precis som du skriver så är det fantastiskt att få vara mamma :) Jag funderade ett tag på hur jag skulle kunna älska ett nytt barn lika mycket som jag älskade Tess, nu vet jag att det går alldeles utmärkt! Ibland brukar jag titta på barnen när de ligger och sover och då får jag nästan nypa mig hårt i armen för att fatta att det faktiskt är MINA barn. Som jag kämpat för att få dem och det har med facit i handen varit värt allt!

Mattias är en härlig liten kille! Glad och pigg (fast nu är han sjuk och äter penicillin) och med på det mesta. Tess är en sådan duktig storasyster som verkligen månar om honom och det värmer att se hur hon pysslar med sin lillebror :)

Jag har skickat ett foto på barnen till min läkare på CvL och skrev dessutom ett brev till honom där jag tackat för allt han gjort för oss. Utan honom hade vi ju inte haft Mattias.

Det är ett privilegium att ha fått bli förälder och jag hoppas av hela mitt hjärta att fler kämpar ska få känna den här enorma lyckan (tänker på Grodan, B-boom m.fl). Blir alldeles tårögd, är så himla känslig nu för tiden *ler*

Många kramar!
/Mia
 

Hej Jenny

Skrivet av  Längtan mamma till två
Mammalivet är definitivt inte som jag trodde, det är både bättre och tuffare :)

Att ha två att ta hand om som kräver mycket uppmärksamnet och samtidigt sköta hushållssysslorna tar all tid. Hinner knappt med mig själv längre. Lillasyster växer och vill mer och mer vara med. Hon är väldigt lugn, sover och äter bra, jag helammar henne fortfarande. Här har vi också en som skäller så det heter duga om hon inte är riktigt nöjd och visst kan hon ta till röstresurserna också om det dröjer allt för länge att få uppmräksamhet :) Storebror är snäll och rar nu för det mesta och det gör att man kan slappna av lite mer.

Som Thereses och Mattias mamma skriver så är det alldeles underbart att titta på de små när de sover och man kan inte vara lyckligare. Visst är det ett under vad tekniken kan göra idag och även för oss som måste gå längre och göra även en PGD.

kram till er också och ha en underbar jul och ett gott nytt år från en alldeles slut tvåbarnsmamma som har två sovandes barn nu och gärna själv skulle gå och lägga sig om inte tvätten skulle hängas, maten lagas och golvet skuras :)
 

Hallå!

Skrivet av  Time m. Tim -98 och Tobias 22/6
Det var evigheter sen jag var härinne, men här är jag nu. Bättre sent än aldrig =)
Livet rullar på i rask takt och jag har fullt upp med än det ena än det andra.
Efter förlossningen har jag drabbats av en massa små sjukdommar och åkommor och det känns som det alltid är något fel på mig.
Värst är fortfarande ryggen, men jag väntar ju på att få tid på ryggkliniken och det blir troligtvis i vår någon gång.
Det har varit ett jobbigt halvår, mycket pga att jag inte mått så bra.
Jag hoppas kunna få hjälp att bli bra i ryggen så att jag kan börja få njuta av att vara mammaledig. Som det är nu har jag maken hemma och det är han som får bära, lyfta och ta hand om det mesta här hemma.
Det är lite tråkigt att aldrig kunna ta sig iväg hemifrån själv med barnen, men den tiden kommer väl.

Tobias är annars en glad liten prick. Han kan sitta själv och åla runt baklänges på golvet och stoppar allt han kommer åt i munnen. Det är verkligen en rolig tid nu med alla leenden och joller.
Synd bara att Tobias sover lite oroligt på nätterna, men min man brukar säga att han väger upp det på dagarna eftersom han är så härlig och mysig då =)

Jag brukar kika in på Mollys foton då och då och hon är så söööt!
Hoppas ni haft en skön helg och jag önskar dig och er andra ett gott nytt år!
Kram