Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ML !!!!

Skrivet av Jenny m Molly
Nu är det du som är näst vad jag vet, så nu blir det dig som jag tjatar på... ;)

Hur mår du? Det börjar närma sig med stormsteg. 27/1 var det väl om jag inte minns helt fel....
Svar på tråden: ML !!!!

Hej!

Skrivet av  ML bf 27/1
Vad roligt att någon tjatar på en...;)

Här är allt bara bra men nu vill jag träffa Plutten. Jag har jullov just nu (jobbar som lärare) och när terminen börjar på måndag så ska jag börja ta ut F-peng. Det känns skönt att slippa gå och jobba eftersom jag har lite ont i ryggen efter jag hållit igång en dag.
Bebisen har varit fixerad i en månad nu och det trycker och skär som knivar i underlivet och nedre delen av magen. Men inte så många förvärkar alls så det dröjer väl ett bra tag till. Men du har rätt i att det är beräknat till den 27.

Hur står det till med dig då? Du skulle väl göra ett FET? Blir det av eller väntar ni ett tag till? Vad tiden går fort för nu är väl Molly ett halvår drygt? Väldigt fint namn på henne, en av våra favoriter om det blir en tjej.

Kramar!!!
 

Så underbart skönt

Skrivet av  Jenny m Molly
att du skall vara hemma nu det sista. Tack för FP säger jag bara... ;) Det är ju så skönt att få andas ut lite, förbereda lite och boa lite.

Usch, det låter inte gott det där med fixeringen. Jag upplevde aldrig det då Molly aldrig fixerade sig ordentligt. Men skönt att du inte har förvärkar. Jag har förstått det så av dem som har det att det är väldigt, väldigt jobbigt. Bättre att få värkarna när det är dags... ;)

Hur det är med mig... Jo tack bra. Molly (med det vackra namnet... ;)) växer så det knakar. Blev faktiskt hela sju månader idag. Kors i taket vad tiden rinner iväg.
Hon klappar händerna, ålar snabbt överallt och håller nog på att få fler tänder för hon lämnar ett dregelspår vart hon än beger sig. Så egentligen så får jag väl kalla henne för min lilla snigel... ;)

Sedan blir det inga syskon här på ett tag. Det strulade till sig på FET-fronten. Tyvärr. Men sådant är livet. Man får inte allting när man har tänkt sig det.
Det positiva i allt är dock att jag och mannen har diskuterat genom vad vi känner ordentligt nu under julhelgen och kommit fram till att vi är nöjda med Molly. Ingen av oss känner någon hets efter fler barn egentligen, om vi är helt ärliga.
Så nu har vi beslutat att vi skall njuta av vårat mirakel Molly ett par år, så får vi se senare. OM det blir något mer.
Riktigt skönt faktiskt att man kommit så långt. Skönt att få släppa hela barncirkusen ett tag. Vi har ju levt i den sedan 1998, så det känns så konstigt att inte tänka de tankarna längre.

Oj, vad långt det bidde. Ber om ursäkt för det... ;)
Stor lycka-till-kram skickas iallafall till dig.
 

Artiklar från Familjeliv