Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Det var öppet hus...

Skrivet av Mia med 4 killar
på min sons skola ( HAn går i förskoleklass ) Det var på kvällen så min man ( 25 år ) åkte ner med dom 2 äldsta ( 6 resp. 5 år ) och jag var hemma med dom två yngsta. När dom går omkring bland dom små stånden så är det en av lärarna på skolan som säger till min son - Nämen har du storebror med dig istället för mamma och pappa?
*Skratt* Tyvärr kom inte min man för sig att säga att han har 2 barn till hemma, hade varit skoj att se hennes min :)
Svar på tråden: Det var öppet hus...

Ha ha!

Skrivet av  Ebba m.3
Ja, det hade varit kul att se minen på henne om han sagt att ´han har två till hemma! Han måtte se ung ut din man.
Men jag var med om nåt likande i vintras. Gravid med nr 3 kliver jag på bussen (väldigt synligt gravid) Vuxen eller barnbiljett frågar chauffören då! He he, man får väl ta det som om jag ser ung ut.

När jag berättade på dagis om händelsen höll fröknanrna på att tappa hakan när jag sa att det var ju kul att få den frågan när man är 25. De trodde att jag var minst 30 sa de...
 

Fast

Skrivet av  Soliga Li
jag har också blivit tagen för mkt. yngre än jag är när jag är utan barnen (ska kanske tilläggas).
Har jag äldsta barnen med blir det motsatt reaktion vilket jag tror beror på att de tittar på hur gammalt barn man har och försöker beräkna min ålder utifrån det..Folk utgår inte från att man är under 20 när man får barn...*S*
 

Jo, dagis personalens

Skrivet av  Ebba m.3
reaktion hängde nog mest i hopmed att de visste hur gamla mina barn är. Tycker faktiskt inte att jag ser ut som 30 och jag känner mig som 20...
 

Hur ser man ut

Skrivet av  Jano med tre pojkar + bf 26/12På besök från dec.
när man är 30 då??? Världens rugguggla eller?? *ler*

jag är 30 o får fortfarande visa leg varenda eviga gång jag skall köpa ngt på bolaget.

Nu är jag dessutom gravid så nu tar folk mig för förstföderska och behandlar mig lite som om " klapp på huvudet lilla vän" ja, ni vet..

Fast jag tycker att jag ser ut som 30 så tycker inte min omgivning det....

Kram.

 

he he, ja inte vet jag!

Skrivet av  Ebba m.3
De flesta 30 åringar jag känner ser iofs inte så mycket äldre ut än mig, men man vill ju inte höra att man ser ut som 30 när man är 25. Planerar att se likadan ut om 4 år som jag gör nu! (har ju hunnit bli 26) Grattis till bebben!
 

jo, det har du ju rätt i..

Skrivet av  Jano med tre pojkar + bf 26/12
jag vill ju inte heller se ut som om jag vore 35, inte för att jag tror att man ser ut på ngt speciellt sätt då men...
Jag har då sett ut ungefär likandat sen jag fick min förste son o då var jag 20... viss modifiering av kläderna dock.. skrattar nästan ihjäl mig när jag ser vad jag hade på mig vid 20 års ålder *asg*

Tack för gratulationen, nu hålls det tummarna för att bebis kommer ut före den 24:e.

kram:)