Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lite små arg eller nåt...

Skrivet av Ebba m.3
Jo, som relativt ny i stan började jag att gå på öppnaförskolan med min yngsta. Har varit jättetrevligt och kul att komma ut. Min näst äldsta går på dagis 15h/vecka och min äldsta år på förskoleklass.

Nu fick jag höra sist jag var där att man inte får gå på babygruppen om man inte är förstagångsförälder för att minaäldre barn kan ha smittat min bäbis som i sin tur tar med sig smittan till de andras bäbisar. Den andra gruppen för bäbisar med äldre syskon var jag inte heller välkommen i för att Elias går på dagis och kan dra med sig smitta därifrån.

Föreståndaren sa också att mammor med fler än ett barn inte var i samma behov av att gå till öppnis för att man hade så mycket ändå. Vad 17 vet hon om det? Nu är det ju så att alla föräldrar till barnen i Isaks klass är mycket äldre än mig och jag tyckte det var kul att träffa mammor som var _lite_ mer i min ålder. Nu var jag iofs ändå en av de yngsta på öppnaförskolan, men ändå.

Hur skulle ni reagerat? Själv blir jag lite ledsen faktiskt, nu vet jag inte hur jagska kunna lära känna fler här i stan som är mammor i min ålder...

Får väl leta upp en annan öppenförskola och se om de är mer "open minded" där...
Svar på tråden: Lite små arg eller nåt...

sååå irriterande..

Skrivet av  Jano med tre pojkar + bf 26/12
skit i vad de säger o far dit ändå. det heter väl "öppna förskolan" o det innebär väl att den är öppen för alla hemmavarnade barn?? eller? oj vad irriterad jag skulle bli:( Muttrar.

Nej, skit i vad dom säger... You go girl..
 

Ja, jag ska nog

Skrivet av  Ebba m.3
ta och gå dit i alla fall, undrar hon så får jag väl fråga om hon tror att alla familjer med barn på dagis är pestsmittade eller nåt. Tack för peppning!
 

Men va?!

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
Jag blir irriterad att bara läsa ditt inlägg så du förstår nog hur jag hade reagerat. Hmm, förstår inte hur de menar och tänker!
 

Nej, jag fattar inte heller...

Skrivet av  Ebba m.3
Men jag ska iaf gå dit igen och fråga hur hon menar, det hon sa var ju att prematurbarnsföräldrar inte vågar sig dit pga att det kan finnas syskon till dagisbarn där, men i äldre babygruppen (fr 4 månader) är det ju inga så nyfödda... Och visst borde jag väl kunna gå med Elias och Engla till "syskongruppen"? Låter ju som om hon bara har nåt emot föräldrar som lämnar sina barn på dagis...
 

Gahhh!!!

Skrivet av  Regina m.3
Vilket jävla skitsnack!!!
Hua,jag bliv så upprörd över hur du har blivit behandlad!
Man skulle kunna kalla det mobbning el.utfrysning ju!

Hm,finns det inte nåt annat ställe att gå till där du kan känna dig välkommen?
Vad säger dom andra mammorna?
Eller är det bara föreståndaren som är så negativ?

Då ska det ju inte heta "öppna förskolan" om den inte är öppen för alla.
Sjukt system...
Har aldrig varit på nån öppnis som bara har riktat sig till vissa föräldrar.
Låter helt skumt?
 

Ja eller hur!

Skrivet av  Ebba m.3
Jag visste iinte riktigt vad jag skulle tro eller tycka, det lät ju på föreståndaren som om det var andra mammor som gnällt, frågade en av mammorna som brukar vara där och hon tyckte det var helknäppt, isf borde ju inte nån som ev varit i kontakt med "dagisbarn" Få komma, de är ju tydligen pestsmttade. Nej ska nog gå dit i veckan igen och fråga vad hon menade...
 

???!!!

Skrivet av  Marie
Va?! Det var det dummaste jag hört! Hur gör dessa familjer när de ska handla, gå på kalas mm? Om de är så rädda för smitta får de väl stanna hemma då! Förresten behöver barn utsättas för olika bakterier för att bygga upp sitt immunförsvar!
 

Ja, håller med

Skrivet av  Ebba m.3
tyckte ju själv att det lät lite konstigt, men när nån säger så så blir man ju så ställd, jag skulle förståss ha sagt emot, men det är ju lätt att vara efterklok.
 

Jag hade blivit så heligt..

Skrivet av  jennypenny
...förbannad så det går inte att beskriva!!!
Det finns väl inga garantier för att förstagångsföräldrar inte umgår med andra barn utanför öppniso ch på så sätt drar även de dit "bassiller"!!
Och i gruppen med bebisar och syskon kan det inte var många som är välkomna då om inte det är det enda stället det går till förutom hemmet, och det tror jag knappast är troligt!!

Dit skulle jag inte gå om de så bönade och bad mig komma tillbaks!!
 

kul "nick" du har...

Skrivet av  Marie
min dotter Jenny kallade sig själv för "Jennypenny" när hon var mindre. Det har hon fått heta sedan. Gulligt tycker jag!
 

Suck o stön

Skrivet av  Mamma Mu 5 barns morsa
Månne hur de gör när de handlar? För tänk så många barn det kan finnas i en affär!? *ironi*

Trist som fan.