Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Adoptiv -77

Skrivet av Sunita
Hej!

Riktigt spännande och roligt att de startat det här snackämnet. Jag är oftast inne på ett annat ämne eftersom jag har en ett-årig dotter.
Jag är själv adopterad, är 27 år nu, men kom till Sverige från Indien när jag var 3½ år.
Jag har under hela min uppväxt varit öppen om att jag är adopterad och inte räds för att prata om det, och mina känslor runt omkring. Jag är själv hittebarn, och har ingen som helst vetskap om mina biologiska föräldrar. Min lillasyster (också från Indien) vet desto mer. Jag har fått uppleva många bra och mindre bra saker med att vara adoptivbarn. Och jag har på senare år kommit i kontakt med adoptivföräldrar eller blivande af. och de har ofta haft en mängd frågor om hur jag kände det och upplevde min barndom och att komma till ett nytt land och allt det där.
Jag tänkte att jag kanske kan svara på en del frågor för er som har funderingar. Det kanske hjälper någon lite...
Skriv antingen här på fN eller maila till [email protected]
Svar på tråden: Adoptiv -77

Tack!

Skrivet av  Ylva
Tack Sunita för att du vill dela med dig till oss! Självklart har man mängder av frågor kring hur adoptivbarn upplever olika saker. Återkommer säkert så småningom!
 

Det är roligt att kunna dela med sig

Skrivet av  Sunita
Om du har lite frågor kan du maila mig, men jag har tagir för vana att titta in på fN nästan varje dag, så om det är något du tror att fler undrar så fråga gärna här.
 

Artiklar från Familjeliv