Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Antal biologiska barn....

Skrivet av HannaH
Finns det någon gräns för hur många barn man får ha för att kunna adoptera? Vi har två barn, vill ha fler och funderar ibland på att adoptera. Blir det svårare att adoptera ju fler barn man har? Ska man sas slå till nu?
Svar på tråden: Antal biologiska barn....

vet inte men

Skrivet av  emili
på nias hemsidor om vad olika länder kräver står det bla -ett barn tidigare accepteras, och på andra länder -accepterar flera tidigare barn. Då borde två barn inte vara något problem. Själv har jag tre bio-barn och vill väldigt gärna adoptera mitt fjärde. Men som sagt, vi har inte ens börjat med hemutredning än så jag vet inte säkert hur det är,om det finns någon gräns.
 

Jag tänker som du emili...

Skrivet av  Mia
Har också tre (bio) barn och borde väl enligt alla andra vara "nöjd" nu. Kan inte förklara varför det känns som om någon fattas och varför jag inte vill föda denna någon själv. Självklart sliter ju tre barn på kroppen men det är inte det som är den stora anledningen till att jag inte vill föda själv.
Har trott att jag var smått "tokig" som ens tänkte i dessa banor och att många tycker man är konstig som vill adoptera nu.
Skönt att se att det finns fler som tänker som jag!!!
Hur funderar du och varför vill du adoptera?
Skulle vara roligt att få lite synpunkter!
 

Man brukar säga att för varje

Skrivet av  Inga Visor
biologiskt barn man har så minskar antalet kontakter ute i världen (dvs länder varifrån man kan få barn)!

Ta kontakt med de olika förmedlingsorganisationer som finns och berätta lite om familjen! De kan säkert berätta om dagsläget och ge ett preliminärt besked om Era möjligheter.
Har Ni många andra (i detta sammanhang) negativa faktorer blir det kanske svårt, har Ni det inte så kan det säkert gå vägen att få det tredje barnet genom adoption.
 

Artiklar från Familjeliv