Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

syster....

Skrivet av Lilla jag
Hej!
Jag sitter här och funderar lite! Min syster väntar på att få ett litet barn från Colombia de kan inte få barn och själv sitter jag här med jätte mage, är i vecka 34. Min syster väntar och väntar och mår jätte dåligt....jobbar alldeles för mycket för att inte tänka så mycket, hon är snart utarbetad...och jag vet fast hon inte skulle erkänna att hon önskar att hon kunde ha det så lätt som jag, och jag känner mig jätte ledsen över att hon inte får uppleva det jag gör. Är det nån som är/varit i samma situation...vad kan jag göra? Vi bor inte så nära varandra med pratar mycket...jag önskar att hon kunde få det där samtalet så hon får åka i väg och hämta sitt lilla barn...
Jag vet att hon mår jätte dåligt...)= Har skuldkänslor varför kan jag och inte hon? Hon är ju världens underbaraste människa och jag vet att hon kommer vara världens bästa mamma...(= bara hon får hem sitt lilla barn...

Ha det så bra!
Kram
Svar på tråden: syster....

Säg som du tänker..

Skrivet av  Ea
Jag skulle bli glad om någon i min närhet tar upp sina funderingar, jag har svårt att tro att hon skulle ta illa upp.
Har själv upplevt att kompisar undvikit att tala om att de var gravida pga av ngn sorts hänsyn. Jag blev bara arg och ledsen pga av detta.

Prata med din syster. Hon kommer att uppskatta det
 

Artiklar från Familjeliv