Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Liten fråga

Skrivet av M i Malmö
Hej
Vi har länge gått i adoptionstankar efter flera missfall. Som nästan ett litet mirakel fick vi vår bio-son år 2000, men efter ytterligare missfall känns det som att nu gör vi inte fler försök. Vi har läst på lite och lånat lite böcker på biblioteket och nu har jag lite frågor. Hoppas ngn har tid att svara.
Jag och min man jobbar omlott för att sonen skall få vara hemma tills han är 3 år - min man jobbar 69% på kvällarna och jag jobbar 90% på dagtid. Jag har läst att det "ser inte bra ut" att mannen inte jobbar heltid ? Till hösten när sonen skall börja på dagis, hade vi tänkte jobba 80% bägge två. Om vi ansöker om hemutredning - bör min man jobba heltid då? eller kan vi vänta. Min man är sjuksköterska och kan väldigt lätt få en heltidstjänst.
Svar på tråden: Liten fråga

Det har jag aldrig hört.

Skrivet av  S-J
Att det inte ser bra ut om han inte jobbar heltid. Det jag har hört är att han "måste" ha en fast inkomst. En bra hemutredare bör i utredningen kunna förmulera sig så att ert sätt att arbeta blir till något enbart positivt, att ni genom det får mer tid med barnen. Och det kan väl inte vara fel i något land.
 

Artiklar från Familjeliv