Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

adoptionsorganisation

Skrivet av lotta
Hur har ni tänkt när ni har valt organisation? Jag utgick mycket ifrån vilka länder vi kände mest intresse för och så tog vi adoptionscentrum som organisation att bli sökande i(utredningen är inte färdig ännu) eftersom de har flest länder. Men nu, efter att ha läst om de olika organisationerna i boken "Adoptera" från Vi föräldrar, och att vi mer och mer börjar luta mot Kina som land, känns det mer som att vi väljer mellan FFIA eller Barnens vänner. Jag ringde och pratade med folk på båda ställena och de verkade proffsiga och trevliga. Svårt att välja...hur har ni tänkt när ni har valt?

Förresten, varför är det så dåligt med inlägg här? Finns det någon annanstans det är bättre att snacka om adoption? Någon vänlig själ kanske skulle vilja tipsa mig?

Tack för eventuella svar.
Svar på tråden: adoptionsorganisation

Tips

Skrivet av  Li
Hej Lotta!
När vi var på gång deltog jag i två olika mailinglistor:
http://lists.kanalen.org/foraldrar/diskussion/mailinglistor.html (adoption)
och en lista för Kinabarn. Jag tror du kan söka på Kinabarn och hitta den.När jag var aktiv fanns den på yahoos grupper.Om inte annat finns det säkert någon som kan hjälpa dig på svenskadoption.(Föräldrakanalen)
Siter: adoptera.nu tror jag är ganska aktiv också.
Vi skulle adoptera från Kina och vi valde AC av olika orsaker men vi hade mkt kontakt med FFIA innan.
Lycka till i ditt val.
 

gå in på

Skrivet av  en mamma
www.adoptera.nu
där finns det många som skriver och det finns intressanta länkar
 

tack för

Skrivet av  lotta
svaren. Jag tror nästan att det blir barnens vänner, det kändes bäst när jag ringde dem. Ska gå en kurs också, blir nog adoptionscentrums dock.

Ska försöka hitta några bra sidor att snacka om adoption, har varit inne på en del av dem ni föreslog. Men varför är det så dåligt intresse här egentligen?

kramar från mig!
 

Artiklar från Familjeliv