Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

adoptera.nu

Skrivet av lotta
Har ni varit där och läst? Vad tycker ni? Jag tycker själv att det är en oerhört aggressiv ton som ofta gör mig illa berörd. Samtidigt komemr det ofta bra och lärorika inlägg från en del kloka adopterade och föräldrar till adopterade. Jag går numera bara in där de dagar jag känner mig glad och stark, inte annars för det blir inte bra och jag blir bara på ännu sämre humör då.

kramar från mig-oj vad långt det känns att vänta på barn..och jag har bara precis börjat min väntan!
Svar på tråden: adoptera.nu

Re

Skrivet av  Majoslava
Jag tycker den är oerhörd bra, man får en annan synvinkel på adoption, och man får en tankeställare.
Just stora diskussioner om allvariga ämne som rasismen, etik osv, i sammanband med adoption, det tycker jag är intressant.
 

Jag tror man får sålla lite.

Skrivet av  S-J
Det skrivs mycket tänkvärt och intressant i debatterna, från båda sidor. Och även jobbiga och obekväma aspekter av adoptionsfrågan måste kunna tas upp och det går inte att blunda för dem. Däremot så är en del lite väl aggressivt och en del saknar substans och saklighet i stor utsträckning. Så man får nog sålla lite.. för det vore synd om man lämnade stället helt för då missar man mycket nyttigt.
 

jo, det är klart

Skrivet av  lotta
att allt inte alltid kan vara gulligt och tillrättalagt. Jag tycker som sagt också att det är intressanta inlägg och tänkvärd debatter. Men jag tycker att en del inlägg där är rena "skitet"(ursäkta) och att de är bäst att helt undvika. Oftast får man ju en vink av rubriken och man har också snabbt lärt sig vilka som har vettiga inlägg och vilka som mest verkar vara ute efter att dumma sig eller provocera. Så precis som du föreslår så har jag börjat sålla rejält nu.

Synd att det är så lite inlägg här. Ingen har något intessant att tillägga?

Lotta