Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Förnyat medgivande.

Skrivet av S-J
Jadå, det gick vägen nu också ;) Vårt ärende var uppe i nämnden igår och idag kunde jag hämta vårt förnyade medgivande. Nemas problemas. Det är nu på väg till översättning och nästa vecka lär det ha landat hos BFA. Nu är alla sådana hinder undanröjda, nu är vi redo för barn *s* Barnbesked NU tack!!
Svar på tråden: Förnyat medgivande.

Grattis

Skrivet av  Mallan (5mf)
Hej S-J,
skönt att det gick vägen. Men får jag fråga en sak. Jag tycker att jag har sett att ni har väntat på barnbesked så himla länge nu. Är det pga lång väntetid för barn från Indien eller är det något annat? Eller är det bara så att jag upplever det som lång tid fast det kanske inte är det?

Lycka till!
 

Jo visst är det lång tid.

Skrivet av  S-J
Vi fick ner våra handlingar till Indien i juni 2002. Det året gick ganska trögt i Indien och man trodde inte att 2003 kunde bli trögare, men det kunde det :0( Det har antagits nya regler och rutiner för adoptioner (bl a ska fler indiska familjer säga nej innan barnet blir tillgängligt för internationell adoption), det har bytats domare och det har grejats och haft sig.... så det har varit glest mellan barnbeskeden, fram tills slutet av året då det alltså kom 1 i november och 2 i december.
När vi fick ner våra handlingar hade vi 8 eller 9 före i kön. Utöver det har en familj längre bak i kön fått gå före och fick barnbesked, pga särskilda skäl man inte gått ut offentligt med liksom, plus att ytterligare en familj som bytat land och som hade tidigare ködatum hamnade före också. Så 10 eller 11 barnbesked lär det ha kommit sedan dess.
 

Hej S-J!

Skrivet av  anthea
Har inte sett till dig på ett tag (för att jag inte varit inne på fN så mycket förmodligen) så jag pep in i den här gruppen för att se om det blivit någon bebbe till Skåneland. Men icke!
Jag håller med. Barnbesked till S-J och S-J-maken NUUUU! Nu får dom skärpa till sig därborta i Indien för vi ska ju vara mammalediga samtidigt! Hade jag tänkt. Kram till dig!
 

Artiklar från Familjeliv