Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

På fredag är det dags...

Skrivet av solna-madde *fjärilar i magen*
... för min första intervju på familjerätten! Gulp!
Djupintervjun kommer att delas upp i två gånger á 2.5 timme. Det känns lite läskigt och oroligt att utredaren inte ska tro att vi vill adoptera alt att hon tycker att vi gör det för snart inpå IVF-försök och MA.
Vi har ju ett IVF-försök kvar som vi troligtvis ska använda men det blir inte förrän till sommaren och då är ju hemutredningen klar = ingen ihopblandning.

Annars så har vi ju bara mannens reumatism som kan spöka för oss men det gäller väl inte medgivandet utan snarare begränsningar i landval? Eller?

Natten till lördagen drömde jag om en liten liten liten 1 1/2 åring som var brun i huden och jättesöt. Vi fick honom av föräldrarna i present och det enda de ville skicka med var en handmålad tavla med deras namn och personnummer på. Jag konstaterade då att det skulle bli lätt att hitta dem för den lilla pojken när han blev större.
Bearbetning även på nätterna? Jajamän!

Kram till er alla!
Svar på tråden: På fredag är det dags...

spännande värre

Skrivet av  lotta
idag är det dags? Jag har inte varit med om djupintervjun för vår hemutredare gjorde bara det ibland sa hon. Vi hade i stället fyra hembesök och satt tillsammans och pratade om allt. Konstigt att de gör så olika i olika kommuner. Lova att berätta hur det gått!
Kram
Lotta
 

hrmf..

Skrivet av  solna-madde
...min allra första djupintervju blev framflyttad till den 18/2. Jag blev så besviken så luften gick ur mig totalt.
Ja ja mannen ska ju dit på tisdag så jag får väl vänta på det "resultatet" istället.

kram!
 

ser att vi är inne samtidigt

Skrivet av  lotta
synd med framflyttningen! Typiskt, men så är det ju ibland. Jag fick rådet att inte oroa mig för hemutrednigen men gjorde det förstås ändå. Efteråt insåg jag att det var helt i onödan...! Hoppas nu att tiden går fort!

kramar
 

Artiklar från Familjeliv