Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

åker jorden runt varje dag...

Skrivet av TickyVicky
Hej,

Är hyfsat ny här... en sån som smygläser andras inlägg utan att själv skriva =(

Vi är ett ungt par (i adoptionssammanhang)som blir klara med hemutredningen i april(tror vi och hemutredaren). Vi har sedan årsskiftet stått som sökande medlemmar i AC. Vår förhoppning var att adoptera från Indien men nu är det ju inte möjligt då det "tills vidare" inte sänds några ansökningar.

Alltså... åker vi jorden runt här hemma på kvällarna! Känner inte längre att det är så viktigt med landval egentligen. Just nu känns det som det viktigaste är att det inte ska ta alltför lång tid. Vi har dock vissa begrånsningar... medgivandet är 0-12 månader, ingen av oss har fyllt 30år. Vi har inga problem att byta organisation om det skulle behövas...

Finns det någon som har adopterat eller väntar på barn från Taiwan? Eller någon som har nåt bra tips? Svindlande känsla att "vara gravid med hela världen" som någon sa...

Föresten måste jag tillägga att det är spännande att följa S-J inlägg. Känns kul att "få följa med" på väntan om barnbesked =).

Svar på tråden: åker jorden runt varje dag...

Barn

Skrivet av  Kickikan
Ett land som två på vår ACkurs ska adoptera ifrån är Korea. Det verkar vara bra - har du kollat på det?
//K
 

halloj Kickikan

Skrivet av  TickyVicky
jo vi har tittat på det alternativet men vi har inte råd med en Koreaadoption. Vi har sparat ihop(!) till adoptionskostnaden (sålde huset) då jag studerar på högskola och min man jobbar deltid så vill vi inte låna pengar(får nog förmodligen inte heller). Vi har en smärtgräns på ca 140000kr. Hmm det känns alltid lika absurt att tala om pengar i samband med landval. Har du barn och/eller är du på gång att adoptera?
 

Om att ha barn

Skrivet av  Kicki
Jo, vi har barn, en son som blir fyra år till somaren. Vi håller på med hemutredning som förhoppningsvis är klar till sommaren och sedan hoppas vi få möjlighet att adoptera, vi längtar efter Ryssland vi. Skiljer det mycket i olika länder på adoptionskostnaderna? Jag har ingen aning, det kanske är väldigt dyrt i Korea?