Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Rysslandsadoption

Skrivet av Lycklig mamma
Hejsan!
Jag vill berätta lite om adoption från Ryssland.
Där kan även ensamstående ansöka.
De har inga krav på hur länge man varit gift som par. Ingen övre åldersgräns. Det går relativt fort.
Vår erfarenhet är att barnhemmen är välskötta och man blir väl omhändertagen i landet.
Nära att resa!! och vårt grannland.
Äldre barn och syskonpar väntar på föräldrar men även barn från 1 år och uppåt. Har även kommit mindre barn.
Hooppas fler ryska furstar och furstinnor kommer till Sverige.
Svar på tråden: Rysslandsadoption

Grattis

Skrivet av  Mallan
Det låter som ni fått en riktig fullträff! :D Själva funderar vi på Kina mest. Men det är kul att höra historier från andra håll i världen.

Lycka till framöver.
 

Grattis

Skrivet av  Lis
Adopterade ni ett barn eller flera? Vad är kostnaden för att adoptera från Ryssland? Gör det skillnad om man adopterar syskon? Har du någon länk till en hemsida? Jag är helt ny på adoptionsområdet.
 

Ryssland = problem = fel!

Skrivet av  Kicki
Hej!

Vad kul att läsa det du skriver!!! Vi är mitt i en tröstlös hemutredning, där min övervikt är det som är allra mest intressant. Men vi hoppas på ett medgivande och blir det så, är det Ryssland vi vill fara till! Kommundamerna pratar mest om hjärnskador och alkoholskador och att alla ryska barn är gamla så de gör allt för att slå ner vårt mod, men vi står på oss! Dessutom så är det nog lite annat som hemutredningen ska fokusera på, vilket land känns som nästa steg! Vad kul att du har härliga saker att berätta!
 

Artiklar från Familjeliv