Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

I´m back again...

Skrivet av solna-madde
Hej på er tjejer!

Nu är jag tillbaka på sidan igen! Vi fortsatte med våran hemutredning (med liten paus på en vecka eller så) efter min svärfars plötsliga bortgång och nu har vi bara hembesöket kvar!
Jag tycker faktiskt att det känns sorgligt att det är "slut", det har varit så himla kul att "utredas".

Men men, så var det bara att välja land... svårt tycker jag. Precis som TickyVicky så åker vi jorden runt varje kväll. Men vi ska till AC på onsdag på infoträff och jag hoppas att vi kan få lite mera klarhet i vilka länder som godkänner oss då.
Sedan var det det här med studiecirkeln... AC har låååång kö och vi kommer tidigast att få starta till hösten. Är det någon som gått hos någon annan organisation?

Nämnden har möte nu den 24/3 men då hinner våran hemutredning inte bli klar utan vi får snällt vänta tills den 28/4. Lång tid att knapra på naglarna och vara nervös på :)

Jaa... det var lite från mig, var rädd om er!
kram
Svar på tråden: I´m back again...

äsch, ingen anledning

Skrivet av  lotta
att vara nervös eller? Ett bra råd jag fick av en kompis som adopterat när jag var orolig innan vi skulle utredas var att det inte fanns någon anledning till det, man oroade sig i onödan. Särskilt om inte er utredare har sagt något om att det inte skulle gå vägen! Men det hör väl kanske till egentligen att det ska finnas en liten anspänning. Hoppas att tiden flyger iväg för er!

Lotta
 

jag skulle vara nervös...

Skrivet av  Orcid
om jag var i solna maddes sits...varför? jo minns ni att det i tidningen stod om ett par som nite fick adoptera pga att de aldrig grälade?
som fick nej och senare fick ett ja då kammarätten gav dom rätt till en ny utredning men utredaren skickade med den gamla utredningen OXÅ.....
dom var det första paret visserligen som blivit nekade men jag känner kvinnans systerdotter...vi bor i samma stad...så jag oroar mig att om jag någon gång ska adoptera får ett nej i utredningen.... :(((((
 

Artiklar från Familjeliv