Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

undran igen.....

Skrivet av Orcid
hörde på radion hjust om adoption..dvs vilken högsta ålder som visa partier vill ha stadga på...som jag svamlar....
blev så orolig(typsikt mig)
nu ville de ha många saker som skulle vara abvgörande om ett par får adoptera...minns inte alla saker men hälsotillstånd, sociala nätet osv....
jag vet att alla inte är lämpade som adoptivförälder men min panik jäckar som vanligt...vill regeringen att folk inte ska kunna adoptera alls? varför ska allt bli så mkt svårare????

jag är så orolig för om vi hamnar i vägen mot adoption....tänk om vi får ett nej?!

jag får så ont i magen av det här...sitter fast...ingen mer behandling förens jag bantat 13kg....det går så långsamt och jag känner mig så...ensam......
Svar på tråden: undran igen.....

Gå in på den här sidan...

Skrivet av  Zimba
Hej!

Gå in på den här sidan så kan du läsa mer...

http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=385069

Lycka till!!!

Zimba/mamma till två flickor från Kina :-)
 

Enligt nyheterna idag...

Skrivet av  Majoslava
så kommer inte någon åldersgräns att skrivas in i propositionen som kommer ut i april (eller vad det nuheter), men vissa rekommendationer har funnits även hittils, och kommer att finnas i fortsättningen.
Dessutom är svenska regler generösa vad gäller åldersgränser, däremot är ländernas krav mycket strängare ang åldersgränser.
Nu vet jag inte hur gammla ni er, men åldern är en faktor som spelar in för många.
Och till slut, det är inte \'regeringen\' som ställer till det för adoptanter, utan reglerna skall vara här för att barnen som kommer hit skall få det så bra som möjligt.
Lycka till!
 

hej...

Skrivet av  Orcid
vi är båda 30år nu..fortfarande unge enligt gynekologen som avbröt min behandling.

jag vet inte hur lång tid en adoptionm tar dvs från att du startar tills du har ett barn i din famn.

jag förstår att givetvis ska barnet få det så bra som möjligt men jag är ändå så rädd....

det är nog det där paret som nekades här i stan som spökar...de som aldrig grälat..de var även de enda paret som nånsin blivit nekade här i vår stad...men så typiskt pessimistiksa jag blir så orolig :/

och att avbryta behandlingen gör också sitt samt att mina två svägerskor är båda gravida.....
jag känner mig intryckt i ett mörkt hörn....hoppas det går över snart.
 

Jo,

Skrivet av  Majoslava
jag kan mycket väl förstå hur du mår.
Det är jobbigt att försöka och man ser inga barn hemma hos sig på flera år.
Jag tror inte du behöver oroa dig alls om det paret som fick inte fick medgivandet.
 

Jag förstår dig..

Skrivet av  mammaHA
När man bestämmer sig för adoption så är det inte 9 månaders graviditet men hur än länge man får vänta så är det värt det.Jag har genomgått 4 IVF-behandlingar(misslyckade) och det var den jobbigaste tiden i mitt liv!Sedan 4 år haar vi en adopterad flicka från Polen och vi väntar nu på ett till barn från Polen.Ps:Jag tror nog att det går bra med utredningen.Var bara dig själv!
 

Artiklar från Familjeliv