Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tidelidooo!

Skrivet av solna-madde
Igår var våran utredare på hembesök! Det var trevligt men jag var riktigt nervös innan, vet inte riktigt varför men det hela kändes som en lägenhetsvisning fast mera personlig och att hon skulle "titta på mig". Vad löjlig man kan vara va...
Hur som helst så sa hon att hon kommer att rekommendera att vi ska bli godkända av socialnämnden!!!! Hurra!!! Den lutheranska självplågande delen av mig säger: Jaja, det betyder ju ingenting, socialnämnden kan fortfarande avslå eran ansökan och länderna kanske inte godkänner er..
Men den positiva Madde säger: HURRA!!! Detta kommer att gå vägen!

Nämnden har möte den 28/4 och vi kommer, om vi blir godkända (ja ni ser...), att få vårat medgivande i början på maj.

Nu måste vi bara bestämma oss för vilken medgivandeålder vi vill ha, 0-12 månader eller 0-18 månader. Vad tycker ni?
Land kanske vi också borde bestämma oss för... Kanske måste boka in ett möte med AC snart..

Glada lördagshälsningar!
Svar på tråden: Tidelidooo!

hej!

Skrivet av  lotta
Grattis till det!

Om ni vill ha 0-12 eller 0-18 är väl lite beroende på vilket land ni väljer. Om ni inte vet det ännu är det väl bäst att ta 0-18 så¨att ni inte för den skanes skull får utesluta länder.

kram
 

Tack så mycket!

Skrivet av  solna-madde
Jaaa.. det här med länder är ju lättare sagt än bestämt :)
Vi ska till AC imorgon för att gå igenom vilka länder som vi kan tänkas vara aktuella för och sedan se vad de rekommenderar oss att ta för medgivandeålder.

Själv så snurrar jag jorden runt mest hela dagarna. Njöt i solen idag på lunchen och köpte 2 böcker som delvis handlar om adoption samt tidningen MAMA där det var en artikel om Anna Mannheimer och hennes adoptivdotter.

Jag törs knappt tänka det än mindre känna det: ska JAG kanske kanske kanske få bli mamma?

kram på dig i solen!
 

Artiklar från Familjeliv