Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Äsch!

Skrivet av solna-madde
Nu fick jag besked ifrån vår hemutredare att hon inte hinner lämna in vår hemutredning till soc-nämnden i tid så den tas upp den 28/4. Vi får alltså vänta tills den 26/5. BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄ vad tråkigt!!!!
Jag är så trött på att hela tiden vänta och då har jag knappt börjat att vänta.. ;)

Jaja, det blir ju förhoppningsvis en trevlig bröllopsdag (som är just den 26/5) med en god champagne.
Medgivandeåldern blir 0-12 månader trots att det, som det ser ut nu, bara är Korea (och där vet vi inte om de godkänner oss pga makens spondyl artrit) som funkar som land. Att öka på den till 0-18 månader gjorde varken till eller ifrån...
Annars får vi helt enkelt VÄNTA igen på att jag ska fylla 30 år.

kram på er!
Svar på tråden: Äsch!

trist värre!

Skrivet av  lotta
Men hoppas att påsken blir fin i alla fall! Här i södra Sverige är det varmt och krokusar och blåsippor blommar för fullt. Vi grillade t o m i går!

Hur lång tid är det kvar tills du är trettio? Kanske värt att vänta på?

kram
 

påsken!

Skrivet av  solna-madde
Jag älskar påsken lika mycket som jag hatar julen! Min favvohelg är alltså i antågan!Här i Solna blommar också krokusen och om man kisar och fantiserar rejält så kan träden skifta i grönt :)
På något sätt så känns det helt ok med all väntan (det går förstås upp och ner), nu är vi ju i alla fall på väg.
Min 30-årsdag är om exakt 1 år, 3 månader och 20 dagar så det är ett tag kvar.. jag är väl den enda i hela världen som läääääängtar efter att bli 30!

Glad Påsk!
kram!
 

jättedum fråga...

Skrivet av  Orcid
men ställer den ändå...
om ni får nej varför måste ni vänta tills du är 30??? har jag missat nåt???


glad påsk... :)
 

Ska man adoptera från Korea..

Skrivet av  S-J
.. så tror jag de har som krav att man är 30 fyllda.
 

Så här...

Skrivet av  solna-madde
...jo, om Korea godkänner oss så funkar det att skicka ansökan dit direkt(de kräver bla 3 års äktenskap som vi uppfyller i maj) men om de inte godkänner oss så får vi vänta på Kina som kräver att båda är 30 år eller äldre och det är jag inte förrän i juli nästa år.
Sedan finns det ju andra länder också men det flesta går det trögt i just nu och andra passar vi inte för.

Glad Påsk!
 

Ah, bra Madde..

Skrivet av  S-J
.. att du rättade mig ;0) Jag hade för mig att det var 30årskravet som gjorde att Korea inte var möjligt för oss men det var det tydligen inte. Däremot har de väl som krav att mannen ska ha högre utbildning än gymnasium? Det har inte maken, bara jag...
Lycka till!!
 

ang utbildning i Korea...

Skrivet av  Majoslava
båda skall ha haft minst 11årig utbildning, så gymnasiet borde vara OK..
 

Det var det inte..

Skrivet av  S-J
.. när det var aktuellt för oss att välja land. Har läst i pappren nu. Då hade enligt uppgifterna på nätet inte 9-årig grundskola plus 2 års gymnasium räckt.
 

Konstigt...

Skrivet av  Majoslava
för för oss gällde det 11-årig utbildning när vi skickade papprena för 2 år sedan, och tittar idag på ACs hemsida det står så fortfarande...
Nå ja, ni kanske kollade tidigare, eller så var det kanske olika under tiden, vad vet jag :-)
 

Minns inte..

Skrivet av  S-J
.. när det var som vi granskade det hela ursprungligen.
Men, nu har ju det mesta löst sig bra i alla fall ;0) Korea var inte aktuellt ändå pga ekonomiska skäl t ex...
 

Tjingeling!

Skrivet av  solna-madde
..hmmm...redan nu börjar väntan bli olidlig. Jag har nog inte ditt tålamod S-J!
Jag tänker _inte_ fråga hur det går med erat barnbesked på samma sätt som jag _inte_frågar övertids-gravida kvinnor när bebisen kommer :)
Du vet nog att jag tänker på dig och maken i alla fall...

Jag hoppas så klart att Korea godkänner oss så vi kan skicka iväg våra handlingar under hösten men jag försöker ställa in mig på att om 2 år så har vi vårat barn här ändå (med Kina ca 1 år att vänta på att skicka iväg handlingar + ca 9 månader i väntan på BB).

Kram på er alla!
 

Artiklar från Familjeliv