Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ska man må fysiskt illa...

Skrivet av solna-madde
...om man nästan väntar barn?

Jag och min man trodde ju att sommaren skulle vara lugn och att AC skulle ägna sin tid åt viktigare saker än att läsa igenom vår hemutredning (och med viktigare saker menar jag barnbesked och resebesked och annat kul). Icke sa Nicke. Sommaren har ägnats åt att översätta min mans läkarintyg (från Reumatiker-läkaren) och nu är det faxat till Korea. Svar om vi får adoptera därifrån eller ej bör vi få om ca 1 vecka.
Detta kan man vara jätteglad för men min kropp och själ är inte riktigt med på det. Jag tänker så det knakar (går det för fort det här? hinner vi med känslomässigt?) och min kropp går mest och mår illa och det känns som om jag vill krypa ur skinnet.

Alltså, jag VILL ju faktiskt det här men helt plötsligt så ser jag ett eventuellt slut på denna långa barnlängtan. Ska det komma ett BARN till oss verkligen?

Herre jösses, vi har ju inte ens skickat ner några handlingar än så det är inget stort som barnbesked vi väntar på direkt...

Aldrig är man "nöjd"... ;)
Svar på tråden: Ska man må fysiskt illa...

Hej!

Skrivet av  Nillskin
Jag tror inte att det är så konstigt att du reagerar som du gör. Jag menar, det här med att bli förälder är så STORT! Jag tror man ställer in sig mentalt på att det skall ta en viss tid och ha en viss gång - och när det ändras är det inte konstigt att reagera. När man önskar att bli gravid går man ju där och räknar - i alla fall har jag gjort det.."om det tar nu blir det barn då och då.." och när man väl är gravid "vet" man ju när det skall komma och om det kommer på tok för tidigt är det ju inte ovanligt att känna sig "snuvad" på en del av graviditeten.
Vet dock inte vad jag skall ge dig för råd för att må bättre. Kanske om du läser massor om adoptioner (det kanske du gör redan?) för att mentalt ställa dig in på det.
Kram på dig!
 

Artiklar från Familjeliv