Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vi har fått en flicka!

Skrivet av Elsa & Peter i väntan på flicka(juni-04)
Måste ropa ut min glädje här även om jag bara varit läsare.
Vi har fått en flicka!:) En flicka på 2 månader(juni) som vi åker ner till i början på okt och träffar och sedan får hem henne i början på december


Det är från Kina vi hämtar hem vår tös och hon är såååå söt! Jag kan inte slita mig från fotografierna.


Svar på tråden: Vi har fått en flicka!

Grattis till lilltösen

Skrivet av  Arwen4ever med miraklet i magen BF 23/3
kanske du åker med mina bekanta som ska åka ner i Okt och hämta sin lilla tjeja, hon blir 1 år i mitten på okt tror jag så hon är ju lite äldre än eran tjej men även hon är bedårande söt.

kram och grattis än en gång.
 

Åh grattis!!!

Skrivet av  S-J
Det är väl ovanligt att man gör så i Kina, att man först åker dit en gång och hälsar på och sen får hem barnet senare?
 

Hejsan S-J!

Skrivet av  Elsa & Peter i väntan på flicka(juni-04)
Samma sak sade min väninna(har en adopterad dotter därifrån) så idag ringde jag för mer information och det visade sig att vi får ta med vårt barn hem redan i oktober när vi åker ner dit. Både jag och Peter funderade det där med resorna, det är ju långt.

 

Häftigt!

Skrivet av  S-J
Oktober är ju snart :0) Har ni mycket att förbereda? Jag menar med möbler, kläder, utrustning och sådär.
 

Ja så nära:o)

Skrivet av  Elsa & Peter i väntan på flicka(juni-04)
Längtan är stor!
Skrev just ett inlägg ovan; läs.


Ni ska hämta hem en pojke va? Du får gärna berätta allt:)
 

Är detta sant????

Skrivet av  Jag tror inte på detta....
Jag måste bara få fråga....visste ni inte innan barnbeskedet att ni bara behövde åka en gång till Kina????? I så fall tycker jag att ni är väldigt dåligt insatta i er adoption.

Sen låter det helt otroligt att ni har fått barnbesked på en liten flicka född i juni -04. Det kommer inte så små barn från Kina....

Om jag får säga vad jag tror så är detta inte sant..det är någon som skojar med oss...
 

Ang ålder.

Skrivet av  S-J
Via AC:
De flesta barnen är flickor kring ett års ålder, men även något äldre barn söker föräldrar.

Via FFIA:
De yngsta omkring 10 månader och därefter i alla åldrar.

Via Barnens Vänner:
Beträffande medgivande ålder och förälderns ålder finns vissa begränsningar.

Så visst låter det konstigt med ett så litet barn från Kina.
 

Varför

Skrivet av  kinamamma
får ni inte hem henne förrän i december. Då det är runt 6 veckor till man får resebesked. Ni reser väl i en grupp med andra adoiptivföräldarar som har barn från samma provins/barnhem.
 

äsch, vad är det här

Skrivet av  Lotta(med en riktig kinaflicka
för larv?! Jag fattar inte vad det är för människor som hittar på sådant här?! Klart att det inte stämmer, bara påhitt från början till slut.

 

Artiklar från Familjeliv