Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lotta!

Skrivet av HelenaD
Hur känns det nu när ni kommit in er i lite i rutinerna med er lilla tös? Går allt bra? Och HUR var det att hämta henne? Berätta allt! Du kanske redan skrivit det någon annanstans men i sådant fall har jag missat det... Du kanske har lust att berätta igen?
Svar på tråden: Lotta!

hej!

Skrivet av  lotta
Jo, det känns bra. Lite ovant att bli förälder, trodde nog inte att det skulle bli en sådan total omställning.... Att hämta var roligt och spännande, men väldigt jobbigt. Både pga tempot vi skulle hålla med inplanerade besök och pga att lilltjejen ju hade det svårt. Vilken chock det måste vara för dem. Vi som både luktar fel, ser underliga ut, pratar obegripligt och dessutom är ganska valhänta när det gäller att ta hand om barn(ju första barnet). Men det verkar hon ha kommit över bra nu, kan t o m säga mamma och pappa! Över huvudtaget har anknytningen gått väldigt bra. Det var jag ju annars orolig för....Hon verkar ha blivit väl omhändertagen och det kanske gör att det gått så bra med oss också.

Vår anknytning har också gått bra. Kärleken till henne slog till med full kraft redan från början och det vet jag inte riktigt om jag hade trott. Detta låter kanske fånigt men häromdagen satt jag och tänkte att det är nog bäst att om vi vill ha syskon till henne är det nog bäst att adoptera igen och inte försöka biologiskt för jag skulle nog aldrig kunna känna såhär starkt då....

Ja, ja nu finns det inte mer tid att sitta här.

kramar från mig
 

Härligt!

Skrivet av  HelenaD
Tack så mycket för lägesrapporten och vad skönt att höra allt gått så bra!

Själva väntar vi med spänning på att hemutredningen ska starta. Vi har väntat 6 månader nu och väntetiden utlovades till att vara just 6 månader när vi ställde oss i kö, så SÅ länge kan det ju inte vara kvar tycker man.

Kram
 

Artiklar från Familjeliv