Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

s-j!

Skrivet av myzoxe
Förstår din längtan.. :) En liten fråga bara... *S* Får ni betala resorna själva? Kul att få lite sånna brev med posten ändå och inte bara räkningar.. *S* När ska ni åka och hämta honom? Kramis
Svar på tråden: s-j!

Jadå, det är bara att punga ut...

Skrivet av  S-J
.. med pengarna. Adoptionskostnaden, resan, översättningar med mera. Just resan är lite svår att uppskatta kostnaden för, det är ju inte som en vanlig charterresa, förhoppningsvis blir det billigare än vi befarat *s*

När vi ska åka vet vi inte, se tråden nedan....

*kram tebax*
 

SJ

Skrivet av  Jenny FR
fâr jag frâga en grej!
Jag är ocksâ adopterad frân Indien, och när jag kom sâ var jag under 6 mânader, har reglerna om utlands adoption ändrats ( se trâden nedan där du nämner att barnen är runt 1 när de kommer till Sverige)
 

Hej!

Skrivet av  S-J
Jag vet inte hur det var när du adopterades, men nu är det så i Indien att den biologiska mamman har några månader på sig att "ångra sig". Sen försöker man hitta eventuella släktingar som kan ha hand om barnet, därefter söker man nya föräldrar inom landet och först när 3 inhemska familjer sagt nej så blir barnet tillgängligt för internationell adoption. Det tar också ca 4 månader melan barnbesked och resa. Därför är även de minsta barnen vanligen runt ett år, ganska få är under ett år.

 

Jag var

Skrivet av  Jenny FR
hittebarn, och i mina pappren stâr det att jag är född den 20 jan, och att jag blev vaccinerad den 18 jan! Bara det är en gâta!

Pâ barnhemmet stannade jag i en mânad sedan kom min pappa ned, och barnet han skulle ha hämtat dog, det kanske är därför som det gick lite snabbt?

Jag var nere 99 för att försöka hitta familj, och när jag läser att de försöker hitta barnets fam, sâ tror jag att det är rent skit snack!
Jag fick inte ens öppna min fil, ingen som helst information om dagen dâ de hittade mig, ingen vet vem som hittade mig! Och pâ polisen sâ skrattade dem när jag försökte hitta papper om upphittade barn.

Pâ barn hemmet sa förestândaren, Du bör vara glad för vad du har , inte vad du skulle hitta här.
Jag satte in en tdnings annons, och det blev hon sur över, sedan dess ingen kontakt!!


Lycka till, SJ, och hoppas att allt gâr bra!

Kram
 

Artiklar från Familjeliv