Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

VI VÄNTAR BARN!

Skrivet av solna-madde
Idag skickade vi iväg alla ansökningshandlingar, legaliserade och klara, till FFIA i Göteborg!

Nu kommer de ligga där och skräpa ett tag tills de får ok från provinserna att skicka handlingar men det är ju inget vi kan påverka!

VI VÄNTAR BARN!!!!!

Soliga underbara kramar till alla!
Svar på tråden: VI VÄNTAR BARN!

Grattis!!! SNART!! (imt)

Skrivet av  Mmea
.
 

Tack *imt*

Skrivet av  solna-madde
.
 

Härligt!

Skrivet av  HelenaD
Åh, vad jag längtar tills vi är i samma sits! Hoppas att det går riktigt snorfort nu med allting :)

Kram
 

Det hoppas jag också!

Skrivet av  solna-madde
Att det går snorfort alltså ;)

kram!
 

Grattis!! :0)

Skrivet av  S-J med Simon i Inden
Hur känns det att åter vara gravid? ;0)
Hur lång handläggandtid räknar de med efter att ansökan är skickad? Vietnam är en ganska ny kontakt va?

Lycka till!
 

Det känns...

Skrivet av  solna-madde
UNDERBART! Fast lite konstigt också. Följer vårat brev på posten.se och det har levererats till mottagaren just nu....

Det kan inte riktigt säga hur lång tid det kommer att ta men först och främst får handlingarna vänta ca 1.5 månad innan avtalen med provinserna är påskrivna. Sedan kommer nog barnbeskeden rätt snart tror vi så någon gång januari/februari borde vi få barnbesked. Sedan dröjer det upp till 6 månader innan vi får åka.

För FFIA är det en helt ny kontakt så allt kan ändras...

Kram!
 

Grattis!

Skrivet av  Nilla
Vad spännande!
Hur lång är väntetiden ungefär i Vietnam, vet ni det?
Själv skickade vi våra papper till Kina i juni så det är dags för bb snart (!) kanske till jul eller strax efter...=) tiden går faktiskt fortare än man tror!
 

grattis till er!

Skrivet av  lotta(mamma till kinatjej)
Hoppas att allt går fort nu! Vilket land blir det?

Nu ska jag gå in och väcka min lilla mystjej...dags för lunch.
 

Massa grattis! Imt

Skrivet av  Bickan
r
 

Artiklar från Familjeliv