Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Det blir ingen vit jul i år.

Skrivet av S-J *~< l :-)
Inte för oss i alla fall. För vi spenderar julhelgen i Kolkata, Indien!! Med minst 99% säkerhet....

Som det ser ut nu åker vi ner till vår son den 19:e december. Det är SNART! Vi står på kölistan för platser på avgångar i första hand 18:e och i andra hand 21:a också, då med ett direktflyg från London till Kolkata vilket sparar oss tid, planbyten och massor av pengar.

Det enda som kan stoppa en jul i Indien är om Simons pass inte blir klart i den tid det normalt ska ta men den risken känns och ÄR mycket liten. Tvärtom är det troligt att det blir klart _före_ utsatt tid, men det vågar vi ju inte utgå från.

Med andra ord: det drar ihop sig :0)
Svar
Härligt!
Det kallar jag julklapp :)

Hur länge blir ni där?
Skrivet av  HelenaD
Mellan 4 och 7..
.. hela dygn i Kolkata blir det. Bara 4 känns inte optimalt, men vi har inte hur stora möjligheter som helst att välja tyvärr. Blir det den resan som vi har färdigbokat nu så kommer vi dit på morgonen den 20:e och åker hem på kvällen den 26:e.
Skrivet av  S-J *~< l :-)
OJ!
Jag trodde att du menade _veckor_ först och tänkte "hjälp" men det var ju bara dagar! Oj, efter att ha väntat så länge så går det ju snorfort när ni väl är där. Nästan väl fort för man vill ju hinna se så mycket av landet som möjligt men jaja, huvudsaken att ni får komma dit någon gång och hämta er alldeles egna lilla son :). Vilken häftig känsla det måste vara.
Skrivet av  HelenaD
Grattis till årets julklapp!!!!
Håller tummar och tår för att pass och platser på planet går i lås!
Skrivet av  kjh
Grattis!
Jag antar att Ni kommer att sakna snön jättemycket! ,-)
Skrivet av  Inga Visor
Underbart!
Och stort grattis! Jag trodde du menade med att det inte blir någon vit jul i år, att du inte kunde njuta av den för att det dröjer innan ni får hem sonen! Och så är det tvärtom! =)
Underbart, underbart.
Skrivet av  Lina
Fantastiskt!
Grattis, grattis, grattis! Och tänka att få fira jul i Kolkata - fantatiskt! Grattis igen!
Skrivet av  Sojakorven
Vilken julklapp!
Grattis till sonen förresten.
Vilken underbar julklapp ni får. Det är väl den bästa detta år, kan jag tänka mig.

En liten () fråga, vilken organisation har ni valt?
Är ni nöjd med dem?

Kram
Skrivet av  Magdalena *på besök*
God jul!
Stort grattis. Det blev er tur till sist, även om det tog tid. Nu önskar jag er all lycka! / Sofia*
Skrivet av  Sofia*
Grattis!
jag har följt dig i ett par år nu här på aff, och tycker det är roligt att ni skall äntligen bli föräldrar.
Ha en skön resa och lycka till!
Skrivet av  Majoslava
Åhhh!
Vi sitter i nästan samma båt (eller flygplan:-) fast vi åker till Serbien-Montenegro nu på lördag och kommer hem den 17 dec är det meningen, så här finns chansen både till en vit jul OCH tvillingar i pulkorna!!! Visst är det spännande, jag har resfeber så jag vet knappt vart jag ska ta vägen!
Skrivet av  99+04+04
Grattis!
Är nyregistrerad på AFF, men har smygläst här ett bra tag och har följt er väntan lite grann på avstånd. Kul att ni äntligen får hem er son!
Skrivet av  Vill
Nämen!
Här åker man bort på sin sista (förhoppningsvis) vuxensemester och vad händer då? Jo, ni får RB!!! HURRA!! Hoppas att ni får en fantastisk Indienvistelse och att ni får en trevlig hemresa!

Många grattiskramar
Skrivet av  solna-madde
grattis!
så underbart för er! en lång väntan är snart slut.
glöm inte att ta många foton. det önskar jag så att mina föräldrar hade gjort.
Skrivet av  helena
Underbart!
Gratulerar.
Ha det så härligt och lycka till med nytillskottet!
*kram*
Skrivet av  Kuben